Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Dopiero Komisja Nadzoru Finansowego zmusiła Handlowy do rezygnacji z wysyłania linków w wiadomościach e-mail i SMS

Citi Handlowy jest chyba jedynym bankiem na polskim rynku, który, wbrew ogólnie przyjętym zasadom bezpieczeństwa, wysyła w wiadomościach do klientów linki do stron logowania do bankowości elektronicznej

Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, Bank Handlowy rozesłał do posiadaczy kart kredytowych informację o planowanej zmianie regulaminu usług. Nowy dokument zacznie obowiązywać 30 czerwca bieżącego roku, a najważniejsza nowość dotyczy sposobu komunikacji z klientami.

Przeczytajcie także: Citi uczy klientów jak logować się na konto przez linki

– Zmiany regulaminu kart kredytowych dotyczące sposobu zawarcia Porozumienia planu spłat ratalnych "Komfort" są wynikiem otrzymanych przez bank wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie odchodzenia od wysyłania aktywnych linków w wiadomościach SMS i e-mail – czytam w informacji wysłanej przez Citi do klientów.

Zgodnie z obowiązującym jeszcze regulaminem klienci mogą potwierdzić chęć zawarcia wymienionego wyżej porozumienia m.in. za pośrednictwem strony internetowej, do której link wysyłany jest w SMS-ie lub e-mailu. Natomiast w nowym dokumencie linki w wiadomościach zastąpiono odpowiednimi komunikatami generowanymi przez aplikację mobilną w formie pushów.

Przeczytajcie także: KNF donosi o hamowaniu w crowdfundingu

Co ciekawe Citi Handlowy jest jedynym znanym mi bankiem na polskim rynku, który wysyła do klientów linki do logowania i to z kilku różnych adresów poczty elektronicznej. Stosuje tę procedurę od lat, mimo że eksperci od bezpieczeństwa wielokrotnie ją krytykowali. Jedną z zasad wpajanych klientom jest ta, by zawsze logować się do bankowości elektronicznej po samodzielnym wpisaniu adresu instytucji w przeglądarce. Zmniejsza to ryzyko udostępnienia danych logowania przestępcom na podrobionej przez nich stronie banku.

Wydaje się, że Handlowy nic sobie z tych przestróg nie robił i dopiero zalecenia Komisji Nadzoru Finansowego zmotywowały go do zmian. Przypomnę, że po raz pierwszy nadzór wysłał do banków list w tej sprawie w lutym 2021 r. Więcej na ten temat w tekście KNF wysłała list do banków. Zwraca w nim uwagę na niebezpieczne praktyki.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies