Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Citi uczy jak logować się na konto przez linki w wiadomościach e-mail. Tak, to nie pomyłka

Z instrukcji banku wynika, że może, wbrew ogólnie przyjętym zasadom bezpieczeństwa, wysyłać też klientom SMS-y z linkami do logowania na konto

Jedną z najczęściej wykorzystywanych metod przez cyberoszustów polujących na klientów banków jest tzw. phishing. Metoda ta polega na rozsyłaniu wiadomości e-mail zachęcających pod różnymi pretekstami do zalogowania się na rachunek bankowy. Przy okazji e-maile zawierają link, który prowadzi nie do strony banku, tylko do witryny łudząco podobnej do oryginału i będącej we władaniu przestępców. Podanie na niej loginu i hasła do rachunku jest równoznaczne z tym, że poznają je także złodzieje.

Przeczytajcie także: Uważajcie na nowe oszustwo na Facebooku

Jedną z podstawowych zasad bezpieczenego korzystania z bankowości elektronicznej jest wystrzeganie się klikania w linki otrzymywane od przypadkowych nadawców wiadomości elektronicznych. Inna zasada mówi, by unikać logowania się na rachunki na stronach otwieranych po przekierowaniu z linków, a wykonywać tę czynność wyłącznie po samodzielnym wpisaniu adresu banku w przeglądarce. Mówi o tym między innymi poradnik Związku Banków Polskich.

W przeszłości kilka razy zdarzyło się jednak, że bankowcy rozesłali do swoich klientów korespondencję, w której znalazły się linki prowadzące do serwisu transakcyjnego. Zwykle działo się to jednak przez pomyłkę. Parę miesięcy temu z takiej wpadki tłumaczył się m.in. Alior. Tego rodzaju sytuacje przytrafiły się także Nest Bankowi czy Citi Handlowemu. Pisał o tym swego czasu serwis Niebezpiecznik.

Okazuje się jednak, że w przypadku Handlowego to nie była pomyłka, a w przyszłości jego klienci mogą spodziewać się kolejnych e-maili oraz SMS-ów z linkami do logowania. Świadczyć o tym może instrukcja, jaka znalazła się na stronie tej instytucji. Bank tłumaczy tam, w jaki sposób rozpoznać, czy e-mail z linkiem do logowania na konto jest prawdziwy. Zobaczcie zresztą sami – instrukcja znajduje się tutaj.

Przeczytajcie także: Atak przy wykorzystaniu QR kodów na bankomatach

Handlowy pisze, że korespondencję z linkami logowania na konto może wysyłać klientom z przynajmniej pięciu różnych adresów e-mail. Dodatkowo e-maile takie może też kierować do nich współpracująca z Citi firma SARE. Już samo to naraża klientów na pomyłki, bo zapamiętanie prawidłowych zapisów tych wszystkich adresów może być problematyczne.

Handlowy instruuje także klientów, by przed podaniem loginu i hasła upewnili się co do prawidłowości adresu jego serwisu transakcyjnego. Ale i tu zła wiadomość dla klientów jest taka, że serwis ten ma dwa różne adresy. W tej sytuacji wydaje mi się, że o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby jednak, aby Citi zrezygnował z wysyłki linków w wiadomościach e-mail czy w SMS-ach, a klienci pamiętali, by nigdy nie logować się na konto przez takie odnośniki.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies