Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mPay podsumował 2022 rok. Jest zysk, a liczba kont przekroczyła 1 mln. Ale aktywnych użytkowników jest ok. 300 tys.

Spółka chwali się także znacznym wzrostem przychodów, ale zysk wciąż jest niewielki

Spółka mPay opublikowała raport podsumowujący jej działalność w 2022 roku. Przychody firmy wyniosły w tym czasie ponad 27 mln zł wobec niespełna 17 mln zł rok wcześniej (wzrost o blisko 62 proc.). Podmiot odnotował też osiągnięcie zysku w wysokości 150 tys. zł, co jest wynikiem bardzo zbliżonym do tego z 2021 roku.

Przeczytajcie także: Pożyczka w Pekao nie tylko dla klientów banku

Operator aplikacji mPay poinformował też, że w III kw. liczba założonych kont przekroczyła 1 mln. Na koniec roku było ich niespełna 1,15 mln, co w ujęciu rocznym oznacza wzrost o ponad 60 proc. Należy mieć jednak na uwadze, że liczba aktywnych użytkowników (takich, którzy przynajmniej raz zalogowali się do aplikacji w ciągu 28 dni) wyniosła niespełna 306 tys. W tym przypadku nie zanotowano już wielkiego wzrostu - wyniósł ponad 5 proc. w stosunku rocznym.

Na koniec minionego roku w aplikacji mPay dostępne były bilety komunikacji publicznej ze 125 polskich miast. Z kolei płatność za parkowanie obejmowała 75 miejscowości, a obsługa przejazdów kolejowych i autobusowych na liniach międzymiastowych i międzynarodowych obejmowała siedmiu przewoźników. Warto przypomnieć, że przez jakiś czas w aplikacji mPay, jako jedynej, dostępne były bilety długookresowe w komunikacji publicznej zarządzanej przez Zarząd Transportu Miejskiego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Stało się to po awarii systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych. Chociaż mogło się wydawać, że bilety te pozostaną w aplikacji mPay na stałe, to wycofano je krótko potem.

Przeczytajcie także: Nest Bank wdrożył kartę wirtualną

mPay w rocznym podsumowaniu informuje też m.in. o uruchomieniu w aplikacji usługi ubiegania się o pożyczki oraz produkty inwestycyjne, wdrożeniu poboru opłat za przejazdy autostradami A1 Toruń - Gdańsk oraz A4 Katowice – Kraków czy umożliwieniu zakupu biletów PKP Intercity. Jesienią ubiegłego roku wystartował też Club mPay. To program lojalnościowy, w ramach którego użytkownicy zbierają mCoiny wymieniane na różne benefity.

W serwisie cahless.pl mogliście też niedawno przeczytać, że spółka podpisała umowę z Planet Pay w zakresie wydawania kart debetowych użytkownikom swojej apki. Karty będą ściśle zintegrowane z systemami mPay. Dzięki temu użytkownicy aplikacji będą mogli korzystać z pieniędzy zgromadzonych w jej portfelu cyfrowym także poza apką. Karty mają być wielowalutowe i umożliwiać klientom płacenie za produkty i usługi zarówno w Polsce, jak i za granicą. Partnerzy chcą wdrożyć rozwiązanie do 23 czerwca 2023 roku.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies