Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Adyen upraszcza płatności online. Firma wprowadza metodę Click to Pay

Za sprawą nowego rozwiązania klient nie musi każdorazowo podczas zakupów w sieci wprowadzać danych karty płatniczej

Adyen, firma działająca w branży płatniczej, także w Polsce, poinformowała o poszerzeniu portfolio produktów. Spółka wprowadziła do niego rozwiązanie Click to Pay, które sprawdzi się w płatnościach online. Umożliwia kupującym pominięcie etapu wpisywania danych karty i płatność za pomocą kilku kliknięć.

Przeczytajcie także: Saxo Bank z rozszerzoną ofertą dla klientów z Polski

Jak działa Click to Pay? Od użytkownika wymaga się przede wszystkim założenia konta – można to zrobić już podczas zakupów. Dzięki podanym informacjom klient będzie potem rozpoznawany np. z pomocą adresu email lub numeru telefonu. Weryfikację ułatwi hasło lub ustawienie urządzenia jako zaufanego. Użytkownik podczas płacenia otrzymuje dostęp do kart, wybiera jedną z nich i może zakończyć proces płatności. Firma zapewnia, że rozwiązanie to wprowadza na wszystkich rynkach, na których działa.

Adyen przekonuje, że nowe narzędzie przysłuży się kupującym, bo oszczędza ich czas, zapewnia większą wygodę (eliminowane są pomyłki przy przepisywaniu danych karty) i przede wszystkim bezpieczeństwo: klient nie musi dzielić się danymi kart ze wszystkimi firmami, u których kupuje produkty czy usługi. Jednocześnie zyskują sprzedawcy: koszyki zakupowe powinny być rzadziej porzucane na ostatnim etapie zakupów. Dotyczy to przede wszystkim kupujących, którzy odwiedzają sklep po raz pierwszy lub jednorazowo.

Przeczytajcie także: Wise stawia na nowy wygląd aplikacji i strony internetowej

Jesienią 2022 roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Adyen opracował rozwiązanie wykorzystujące otwartą bankowość. Dzięki usłudze "pay by bank" przedsiębiorcy mogą na swoich stronach internetowych zastosować dodatkową metodę płatności. Wybierając ją, klient zapłaci za zakupy przelewem bezpośrednio ze swojego banku. Wcześniej podmiot poszerzył ofertę o samodzielnie zaprojektowane terminale płatnicze.

Warto zaznaczyć, że sama metoda Click to Pay nie jest rozwiązaniem wprowadzanym po raz pierwszy przez Adyen. Usługa oparta jest na standardzie SRC, opracowanym przez organizację EMVCo. Na skalę globalną wdrażają ją organizacje Mastercard, Visa, American Express i Discover. Więcej na ten temat możecie przeczytać w tym tekście. W Polsce ów standard popularyzuje fundacja Polska Bezgotówkowa.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies