Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Niemal trzy czwarte Polaków robi zakupy w marketplace'ach. Lider mocno odskoczył konkurencji

Największy wpływ na wybór platformy zakupowej ma cena – wskazuje na nią ponad połowa Polaków

Blisko trzech na czterech Polaków robi zakupy w marketplace’ach – tak wynika z badania "Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce" zrealizowanego na zlecenie Santander Consumer Banku. Niekwestionowanym liderem tego rynku pozostaje Allegro – prawie 90 proc. respondentów wskazało, że najczęściej wybiera właśnie rodzimą platformę zakupową.

Przeczytajcie także: Lemonade nawiązuje współpracę z BNP Paribas Cardif

Marketplace to inne określenie na platformę zakupową, czyli stronę internetową łączącą wielu sprzedawców z klientami. Przykładem jest wspomniane już Allegro, które ma ambicje, by wyjść poza nasz rynek. W tym celu podmiot przejmuje innych graczy w regionie i nawiązuje partnerstwa z firmami logistycznymi – ostatnim przykładem jest czeska Packeta. Uruchomiono też serwis Allegro.com, na którym znaleźć można oferty w języku angielskim, a płatności realizuje się w euro.

Z przywołanego badania jasno wynika, że konkurencja mocno ustępuje Allegro pod względem popularności. Na Olx, które znalazło się na drugim miejscu w zestawieniu najczęściej wybieranych serwisów, wskazało 41 proc. respondentów. Niewiele gorszy wynik (40 proc.) miał Empik. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze Aliexpress (26 proc.) oraz Zalando (25 proc.). Co ciekawe, na Amazona wskazało zaledwie 18 proc. badanych – więcej wybrało np. e-obuwie (19 proc.).

Przeczytajcie także: Europa i Millennium z umową o 10-letniej współpracy

Solidny wynik osiągnęła platforma Shopee (27 proc.), ale w kolejnym badaniu nie będzie ona już brana pod uwagę – kilka tygodni temu azjatycki gracz e-commerce ogłosił, że opuszcza nasz rynek i tym samym zamyka europejski rozdział swojej działalności. Marketplace wystartował w Polsce we wrześniu 2021 roku i zasłynął m.in. często emitowanymi, charakterystycznymi reklamami, którym towarzyszyły darmowa dostawa oraz atrakcyjne ceny.

To właśnie ceny decydują o wyborze serwisu zakupowego – na ten aspekt wskazało ponad 50 proc. respondentów. Zwracały na niego uwagę najczęściej osoby między 50 a 59 rokiem życia, zarabiające od 5 tys. zł do niespełna 7 tys. zł. na rękę. O wyborze decydują także pozytywne doświadczenia zakupowe (27 proc.) oraz promocje i rabaty (24 proc.). Ta kwestia interesuje przede wszystkim trzydziestolatków.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies