Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Czarny piątek rekordowy dla Blika. Tego dnia odnotowano najwięcej transakcji w historii systemu

Na wzrost popularności Blika pod koniec listopada wpłynęły nie tylko festiwale zakupowe, ale też mundial w Katarze

Polski Standard Płatności, operator systemu Blik, podzielił się wynikami działalności zanotowanymi w ciągu czterech dni obejmujących Black Friday i Cyber Monday. Okazuje się, że jego użytkownicy w tym czasie wykonali prawie 15 mln transakcji o wartości przeszło 2 mld zł. To o blisko 400 mln zł więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Przeczytajcie także: Fintech WealthSeed poszerza ofertę inwestycyjną

Tegoroczny czarny piątek okazał się rekordowy pod względem liczby transakcji Blikiem: było ich niemal 4,3 mln, a łącznie z transakcjami P2P aż 5,3 mln. Był to najlepszy dzień pod względem operacyjnym od kiedy uruchomiono to narzędzie płatnicze. Odnotowano m.in. ponad 3,1 mln płatności za zakupy w internecie (na kwotę prawie 500 mln zł). Dla porównania, rok wcześniej w czarny piątek takich transakcji zanotowano 2,5 mln.

Operator systemu podał, że największy ruch transakcyjny w czarny piątek obserwowano na platformach typu marketplace (w analizowanym okresie urósł on o 16 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). W tym samym czasie wzrosła aktywność użytkowników Blika na stronach z zakładami bukmacherskimi: aż o 87 proc. Tego nie należy jednak wiązać z festiwalami promocji, a z trwającym w Katarze mundialem.

Przeczytajcie także: Kolejne banki chcą sprzedawać skarbowe obligacje detaliczne

Ze wspomnianych 15 mln płatności aż 11 mln zrealizowano w internecie. PSP zaznacza jednak, że w czasie czterech dni od piątku do poniedziałku użytkownicy chętnie wykorzystywali Blika także do płatności w stacjonarnych sklepach. Odnotowano blisko 2,7 mln takich transakcji – rok temu było to niecałe 1,3 mln. Wartość zakupów wyniosła 156 mln wobec 77 mln zł w 2021 roku. Wpłynąć na to miało przede wszystkim wprowadzenie płatności zbliżeniowych Blik.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies