Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Startup qbik zamierza zmienić sposób, w jaki zamawiamy dania w lokalu. Zyskać mają też restauratorzy

Z platformy przygotowanej przez qbik korzystają już niektóre restauracje w kraju

Startup qbik rozwija swój autorski pomysł dla branży gastronomicznej. Twórcy firmy, Jewgienij Zadorin i Maksym Kosiak chcą, by klienci korzystający z barów i restauracji mogli na miejscu zamawiać napoje i dania za pomocą smartfona, ale bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji. W rozwiązaniu, które promują, wykorzystano technologię QR kodów.

Lokal musi mieć podpisaną umowę z qbik, który dostarcza interaktywne menu do skonfigurowania. Później wystarczy, że QR kod w lokalu zeskanują klienci, a na ekranie telefonu pojawi się wizytówka restauracji wraz z menu czy linkami do mediów społecznościowych. Wówczas za pośrednictwem smartfona mogą składać zamówienia, zapoznać się z promocjami, a także poprosić o przyjście kelnera czy o rachunek (dwie ostatnie opcje dostępne są w droższym pakiecie usług). Plakietka z QR kodem zawiera także tag NFC pozwalający szybko połączyć się z siecią Wi-Fi w restauracji.

Przeczytajcie także: Comfino otwiera się na sklepy stacjonarne

W przyszłości rozwiązanie od qbik ma pozwolić też płacić bezgotówkowo za posiłki, ale już za pomocą oddzielnej aplikacji. Twórcy qbik nazywają swoją platformę "pilotem do lokalu w rękach klienta" i zapowiadają, że jej działanie nie ograniczy się tylko do zwiększenia wygody gości restauracji. Zyskać mają również właściciele lokali. System, który wyświetli menu klientowi, ma wykorzystywać technologię uczenia maszynowego. Sam zaproponuje dodatki do dań i produkty premium.

Przeczytajcie także: PragmaGo rozszerzy ofertę o usługi płatnicze

"Platforma generuje dodatkowy przychód ze stolika na poziomie 15-20 proc. oraz przyspiesza obsługę klientów średnio o 10-15 minut" – czytam w informacji od qbik. Platforma jest testowana w hotelach i lokalach gastronomicznych w kraju jak np. Brofakturze w Siedlcach.

Ponieważ projekt nadal jest w fazie rozwoju, by go ukończyć, qbik szuka inwestorów. Zamierza zebrać 650 tys. zł na ten cel za pośrednictwem platformy crowdfundingowej. Cel qbika na najbliższy rok to rozpoczęcie współpracy z około 500 lokalami w Polsce.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies