Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Raport Juniper Research: popularność kart wirtualnych będzie dynamicznie rosnąć, bo są bezpieczniejsze niż tradycyjne

W 2021 roku transakcje z użyciem kart wirtualnych osiągnęły wartość 1,9 bln dolarów. W 2026 roku może to być już 6,8 bln dolarów

Firma analityczna Juniper Research opublikowała prognozy dotyczące globalnego rynku kart wirtualnych. Wynika z nich, że liczba transakcji tymi instrumentami wzrośnie z 28 mld w 2022 roku do 121 mld w 2027 roku. Popularność tego rozwiązania ma się zwiększać m.in. za sprawą integracji wirtualnych kart z cyfrowymi portfelami, takimi jak Apple Pay czy Google Pay (Portfel Google).

Przeczytajcie także: Apple Pay Later zderzyło się z problemami

Raport wskazuje, że w tym roku liczba płatności mobilnych, z wykorzystaniem wirtualnych kart, wyniesie 5 mld. Jednak w roku 2027 ma ich już być 53 mld. Wzrost ten mogą napędzać m.in. klienci w krajach rozwijających się, np. w Indiach. Alternatywę dla kart wirtualnych wciąż stanowić mają płatności tradycyjnymi plastikami czy kodami QR, ale na korzyść kart wirtualnych przemawiać powinny względy bezpieczeństwa. Karty wirtualne są oceniane jako bezpieczniejsze np. dzięki zastosowaniu tokenizacji. Więcej na ten temat w tekście Wszystko czego chcielibyście się dowiedzieć o tokenizacji, ale boicie się zapytać...

Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa popularyzuje Click to Pay

Z analiz Juniper Research wynika także, że w 2021 roku transakcje z użyciem kart wirtualnych osiągnęły globalnie wartość 1,9 bln dolarów. Także i w tym zakresie rynek czeka zauważalny wzrost: w 2026 roku, zdaniem ekspertów Juniper Research, wartość tych transakcji może już osiągnąć poziom 6,8 bln dolarów. Za ponad dwie trzecie tego wyniku będzie odpowiadał segment biznesowy i płatności między firmami (B2B). W znacznej mierze przyczyni się do tego rynek amerykański.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies