Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Oszuści znowu podszywają się pod bank. Tym razem klientów ostrzega Santander

Instytucja ostrzega, by nie klikać w linki, rzekomo prowadzące na stronę internetową Santandera - może to skutkować utratą wrażliwych danych

Santander ostrzega swoich klientów o kolejnej fali ataków oszustów, którzy podszywają się pod tę instytucję i rozsyłają wiadomości o konieczności potwierdzenia lub zweryfikowania danych. Informacje te zawierają linki prowadzące na fałszywą stronę internetową banku. Podanie na niej wrażliwych danych może skutkować utratą środków. Oto przykład takiej wiadomości:

Przeczytajcie także: Będzie trzecia aplikacja do płatności za parkowanie w Warszawie

Instytucja informuje o wiadomościach rozsyłanych drogą mailową, ale należy też uważać np. na SMS-y. Oszuści stosują też dobrze znane zagrywki socjotechniczne: ostrzegają klientów, że na ich koncie zarejestrowano nieautoryzowane działania, straszą dezaktywacją rachunku albo ograniczeniem jego dostępności. Aby temu zapobiec, trzeba oczywiście, jak przekonują wyłudzacze, działać szybko. W rzeczywistości klient powinien skasować taką wiadomość (w żadnym wypadku nie należy klikać w linki) i ewentualnie skontaktować się z bankiem w celu weryfikacji takiej informacji.

Przeczytajcie także: Piotr Maria Śliwicki opuści fotel prezesa Ergo Hestii

Warto pamiętać, że oszuści stosują szeroki wachlarz sztuczek, dzięki którym mogą pozyskiwać wrażliwe dane i w efekcie okradać konta. Złodzieje podszywają się pod banki, ale też fintechy czy znane firmy z innych sektorów gospodarki, np., Orlen. Do ofiar docierają za pośrednictwem maili, mediów społecznościowych, jak również marketów z aplikacjami. Niedawno w Google Play pojawiło się oprogramowanie, wykorzystujące wizerunek firmy Smartney, a służące do wyłudzania danych.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies