Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Poczta Polska pracuje nad nową marką finansową. Zobaczcie logo Provana Finanse

Poczta Polska na razie nie ujawnia, czym konkretnie będzie Provana Finanse oraz czy – a jeżeli tak, to kiedy – marka wejdzie na rynek

Poczta Polska buduje nową markę: Provana Finanse. Tak przynajmniej wynika z najnowszego wydania Biuletynu Urzędu Patentowego, w którym ukazała się informacja o zastrzeżeniu przez spółkę nazwy oraz logo Provana Finanse, który prezentuje się tak:

W zakresie działalności opisanym w zgłoszeniu widnieją m.in. usługi ubezpieczeniowe, usługi finansowe, pieniężne i bankowe, wydawanie kart przedpłaconych i bonów, wycena i obsługa roszczeń ubezpieczeniowych, pośrednictwo ubezpieczeniowe, pośrednictwo w zakresie kredytów hipotecznych, usługi planowania w zakresie emerytur, doradztwo finansowe, kredytowe i ubezpieczeniowe. Katalog ten jest jednak znacznie szerszy i obejmuje także np. działalność reklamową i edukacyjną.

Przeczytajcie także: Czy Monobank będzie chciał wejść do Polski?

Zapytałam biuro prasowe Poczty o plany względem nowego brandu. – Marka Provana Finanse jest projektem, który ma posłużyć Poczcie Polskiej Dystrybucji do sprzedaży usług finansowych, jednak obecnie nie jest wprowadzana na rynek – przekazano mi w odpowiedzi.

Wygląda więc na to, że Poczta Polska może szukać kolejnej szansy na rynku usług finansowych. Kolejnej, bo przypomnę, że spółka jest głównym udziałowcem Banku Pocztowego i swego czasu jej strategia zakładała rozwijanie usług finansowych z tą instytucją i ich aktywną dystrybucję w placówkach pocztowych. W tym kontekście ciekawostką może być to, że Pocztowy chciał zdobywać młodych, aktywnych klientów za pomocą marki EnveloBank. Niedawno zdecydowano jednak o wycofaniu się z tego projektu.

Przeczytajcie także: InPost wprowadza appkomaty

Z kolei ubezpieczeniowe ramię Poczty, czyli Pocztowe TUW, zostało przejęte przez Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Rolników i nosi obecnie nazwę Agro Ubezpieczenia. Nadal działa natomiast pocztowa agencja ubezpieczeniowa, dawniej funkcjonująca pod nazwą Pocztowa Agencja Usług Finansowych, a obecnie: Poczta Polska Dystrybucja. I – jak wynika z odpowiedzi biura prasowego Poczty – to właśnie ten podmiot, zajmujący się sprzedażą ubezpieczeń na życie, komunikacyjnych, majątkowych, rolnych oraz produktów zabezpieczenia emerytalnego, a od niedawna również usług bankowych, ma w przyszłości wykorzystywać brand Provana Finanse.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies