Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Biometria behawioralna w e-commerce. Fintech Digital Fingerprints nawiązał współpracę z IT Card

Nowe rozwiązanie zostanie wykorzystane do autoryzacji transakcji podczas płatności kartą w internecie

O polskiej spółce Digital Fingerprints zrobiło się głośno za sprawą przejęcia kontroli nad nią przez Biuro Informacji Kredytowej. Jak się jednak okazuje, dostarczana przez DF technologia może mieć zastosowanie nie tylko w bankowości, ale i w e-commerce czy płatnościach. Świadczyć o tym może usługa, jaką firma rozwija wspólnie z IT Card.

Przeczytajcie także: Nowe ubezpieczenie Uniqi dla klientów mBanku

Niedawno oba podmioty poinformowały o nawiązaniu współpracy, której celem jest implementacja biometrii behawioralnej w procesie płatności kartą za zakupy w sklepach internetowych. Klient zamiast wprowadzać kod jednorazowy z SMS wysyłany w ramach procedury 3DSecure (autoryzacja płatności kartą na podobnej zasadzie jak potwierdzenie przelewu zlecanego z rachunku internetowego) ma za zadanie przepisanie w bramce internetowej kilku generowanych przez system słów. Za potwierdzenie, że płacącym jest prawowity użytkownik karty, odpowiedzialna będzie biometria behawioralna.

Jak mówią przedstawiciele DF, takie rozwiązanie jest bezpieczniejsze niż hasła w SMS-ach, a do tego pozwala wydawcom kart oszczędzić na ich wysyłce. Usługa kierowana będzie do tych klientów, którzy przy autoryzacji płatności kartowych nie korzystają z autoryzacji mobilnej w aplikacjach bankowych.

Przeczytajcie także: BIK przejmuje Digital Fingerprints

Natomiast o tym jak działa biometria behawioralna, mówił podczas ostatniego Cashless Breakfast prezes DF Krzysztof Raczyński. – W bankowości elektronicznej instalujemy skrypt, który zbiera dane na temat naszych zachowań: to, jak wciskamy klawisze na klawiaturze, to, jak ruszamy myszą, jak dotykamy palcem ekranu itd. Na przykład z pięciu wciśnięć klawiszy jesteśmy w stanie wyciągnąć aż 80 różnych cech charakterystycznych dla danego użytkownika. Wszystkie te dane za pomocą naszych algorytmów są przetwarzane i pozwalają stwierdzić, czy osoba korzystająca w danym momencie z usług elektronicznych jest tą, za którą się podaje – powiedział prezes DF. Więcej na ten temat w tekście Biometria behawioralna znajdzie się w każdym banku? BIK chce udostępnić usługę Digital Fingerprints dla całego sektora.

Fot. Flilckr/Nedad Stojkovic CC BY 2.0

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies