GhanaPay ma ułatwiać rozliczenia elektroniczne między mieszkańcami i pozwolić na obniżenie kosztów inwestycji w nowe technologie, ponoszonych przez banki komercyjne
Bank centralny Ghany ogłosił uruchomienie mobilnego cyfrowego portfela GhanaPay. Pozwala on na rozliczenia elektroniczne pomiędzy posiadaczami rachunków w różnych bankach w tym kraju. Aby korzystać z GhanaPay, wystarczy mieć konto w dowolnej instytucji działającej na tym rynku (nie tylko banku, ale także innej instytucji licencjonowanej przez bank centralny) i aktywować nowy cyfrowy portfel.
Przeczytajcie także: Blik poprawił przychody o 60 proc.
Zdaniem prezesa Banku Ghany, Ernesta Addisona, uruchomione właśnie rozwiązanie zmniejszy koszty testowania nowych technologii przez poszczególne instytucje i umożliwi wdrożenie nowych usług. – To ekscytujące wydarzenie dla ghańskiego rynku usług płatniczych, które pokazuje, że współpraca w sektorze bankowym może pomóc w transformacji systemu płatności elektronicznych – powiedział szef Banku Ghany.
Przeczytajcie także: Już jutro Cashless Breakfast na temat cyberbezpieczeństwa
Rozwiązanie wprowadzone przez bank centralny Ghany nie ma odpowiednika na polskim rynku, gdzie każdy bank, podobnie jak na większości innych rynków, rozwija własne aplikacje mobilne. Niemniej w rozwiązaniu wdrożonym w Ghanie można dostrzec podobieństwa do działającego u nas systemu Blik. Choć ten nie jest inicjatywą banku centralnego, tylko instytucji komercyjnych, i nie rozwija własnej aplikacji mobilnej, tylko jest funkcją w apkach poszczególnych banków.
Zostaw komentarz