Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Credit Agricole wdraża aplikację kolejnej generacji. Wśród nowych funkcji znajdzie się m.in. prośba o przelew Blik oraz płatności za autostrady

Nowa aplikacja Credit Agricole będzie także umożliwiać otwieranie rachunków osobistych oraz zawierać narzędzia ułatwiające zarządzanie finansami osobistymi

Credit Agricole zapowiedział rychłe wprowadzenie na rynek nowej aplikacji mobilnej. Początkowa wersja będzie dostępna w języku polskim i angielskim (a później także ukraińskim) jeszcze w tym półroczu. Biuro prasowe banku podaje, że po wprowadzeniu nowego oprogramowania obecni klienci będą mogli przez jakiś czas decydować, czy chcą zainstalować nową aplikację, czy korzystać z dotychczasowej. Na razie nie wiadomo, jak długo taki stan będzie trwał. Natomiast nowi klienci będą mogli pobrać wyłącznie najnowszą wersję aplikacji.

Nowa aplikacja od początku ma oferować więcej funkcji niż "stara". Mowa m.in. o możliwości zakładania rachunków przez klientów, którzy do tej pory nie mieli relacji z Credit Agricole. Obecnie bank umożliwia zdalne zakładanie kont osobistych, ale usługa taka jest wydzielona do oddzielnej aplikacji o nazwie CA24 Otwórz Konto.

Przeczytajcie także: Więcej płatności mobilnych w Credit Agricole

W informacji na temat nowej CA24 Mobile bank pisze, że charakteryzuje się ona nowatorskim i unikatowym sposobem korzystania. Zapewnić je ma niespotykany na polskim rynku interfejs z wyjątkowymi, jak to określono, kartami akordeonu, wysuwaną szufladą z historią transakcji, czy przełamującym schematy menu dolnym.

Jak widzicie na powyższej grafice, ów akordeon to ukryte jedna pod drugą karty z informacjami o poszczególnych produktach. Wspomniana historia transakcji wysuwa się po przesunięciu ekranu. Widzicie tu także menu dolne. Dzięki uprzejmości banku mogłem wziąć udział w testach i nieco sprawdzić funkcjonalność nowej aplikacji. Jest intuicyjna i ciężko jej coś zarzucić. Natomiast o przełomie lub rewolucji trudno mówić, bo podobne rozwiązania można znaleźć już w innych aplikacjach.

Jako użytkownik poprzedniej wersji aplikacji muszę powiedzieć, że bank wdrażając nową pozbył się irytującego problemu. Otóż obecnie klient musi wygenerować do niej hasło mobilne i PIN mobilny. Oba oczywiście nie mogą być takie same. Niestety, numery te mylą mi się, nigdy nie wiem, kiedy którego powinienem użyć, co nieraz skończyło się zablokowaniem dostępu. Z nową nie ma tego problemu, bo, tak jak większość aplikacji na rynku, wymaga tylko jednego kodu.

Przeczytajcie także: Blik w systemie SWIFT

Warto też zwrócić uwagę na ciekawy sposób aktywacji aplikacji. System dzwoni do użytkownika na numer telefonu zarejestrowany w bazie banku. W trakcie połączenia lektor podaje nazwę obrazka, który następnie należy wskazać na ekranie wyświetlającym się po zakończeniu połączenia. Zapewne rozwiązanie takie ma podnieść bezpieczeństwo, natomiast w żadnym innym banku czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

Jeśli natomiast miałbym się do czegoś przyczepić, to do sposobu aktywacji logowania odciskiem palca na urządzeniu z Androidem, z którego korzystam. Komunikat umożliwiający skorzystanie z tej opcji pojawił się podczas pierwszego logowania, ale w pośpiechu odłożyłem to na później, sądząc, że w każdej chwili będę mógł do tego tematu wrócić. Niestety, w ustawieniach nie sposób znaleźć opcji aktywacji logowania biometrycznego, a komunikat umożliwiający to nie pojawił się ponownie do tej pory.

Jeżeli chodzi o funkcje nowej CA24 Mobile, to początkowo będą to:

  • nowy, uproszczony i bardziej bezpieczny proces aktywacji aplikacji,
  • otwieranie konta osobistego,
  • otwieranie konta walutowego,
  • otwieranie Rachunku Oszczędzam,
  • nadawanie nazw rachunkom i produktom,
  • przelewy: krajowy, Blik na telefon, własny, QR, spłata kredytu i karty kredytowej, płatności podzielone VAT,
  • przelew odwrotny i ponowny,
  • przelew podatkowy,
  • edycja i podgląd płatności oczekujących, zarządzanie listą odbiorców, zarządzanie zleceniami stałymi,
  • zarządzanie produktami oszczędnościowymi, kredytami, kartami (aktywacja, zastrzeżenie, zmiana PIN, zamówienie nowej karty; możliwość czasowego zablokowania i odblokowania karty),
  • zakładanie lokaty,
  • kredyt pre-approved,
  • autospłata,
  • łatwe przełączanie się między profilem osobistym i firmowym,
  • mobilna autoryzacja,
  • sekcja dokumenty ustawienia bezpieczeństwa (biometria, Blik, dane klienta),
  • hub kontaktu – wszystkie możliwości kontaktu z bankiem w jednym miejscu – telefon oraz czat,
  • informacje o pełnej ofercie banku,
  • Klub korzyści z tysiącami ofert rabatowych do sklepów lokalnych i ogólnopolskich.

W kolejnych etapach aplikacja wzbogacona zostanie m.in. o dostęp do nowych produktów i usług: fundusze inwestycyjne i ubezpieczenia; zbliżeniowe płatności Blilk oraz wspomniane już wyżej: prośbę o przelew Blik i opłaty za autostrady i parkingi. Bank pracuje także nad narzędziem do zarządzania finansami osobistymi (PFM czyli Personal Finance Management), które będzie wspierać klienta w codziennym zarządzaniu budżetem oraz jego planowaniu. Większość z tych nowości powinna pojawić się w aplikacji jeszcze w tym roku.

Aplikacja ułatwiać będzie też kontakt z doradcą: aby połączyć się z infolinią, wystarczy kliknąć jeden przycisk; można także zadać pytanie na czacie. Użytkownikowi w aplikacji asystuje avatar Dito. Nową apkę bank przygotował, jak deklaruje, jako pierwszy w Polsce dla klientów detalicznych, w technologii Flutter, którą firmuje Google.

AKTUALIZACJA

Biuro prasowe banku wyjaśniło, że funkcja aktywacji logowania biometrycznego jest dostępna w aplikacji i w każdej chwili można z niej skorzystać. Aby to zrobić należy po zalogowaniu do aplikacji wybrać swoje inicjały w lewym górnym rogu pulpitu a następnie zakładkę bezpieczeństwo, gdzie można znaleźć odpowiednią funkcję.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies