Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rebranding Stocard zakończony. Aplikacja pozostanie darmowa, a Klarna wzbogaci ją o nowe funkcje

Szwedzki fintech z rynku płatności odroczonych kupił Stocard latem 2021 roku

Klarna poinformowała o zakończeniu rebrandingu marki Stocard, czyli dostawcy mobilnego portfela. Ta aplikacja pozwala gromadzić karty lojalnościowe, zbierać kupony rabatowe czy przeglądać ulotki i katalogi. Prace szwedzkiego fintechu nie ograniczą się do ujednolicenia wyglądu obu apek – w planach jest też opracowanie oferty produktowej, która wykorzysta potencjał tych podmiotów.

Przeczytajcie także: Santander w systemie mojeID

Aplikacja Stocard, z której korzystać ma 47 mln osób, w tym 1,5 mln w Polsce, pozostanie bezpłatna. Program dostępny na platformy iOS oraz Android pozwala zeskanować plastikową kartę np. sklepu czy restauracji i okazać ją w punkcie handlowym lub usługowym w postaci cyfrowej – na ekranie smartfona. Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba mieć przy sobie portfela wypchanego tradycyjnymi kartami.

Szwedzki fintech kupił tę firmę latem 2021 roku i prawdopodobnie wydał na ten cel 113 mln euro. Strony przekonują, że apka Stocard wraz z postępującą integracją z rozwiązaniami Klarny będzie wzbogacana o nowe funkcje. Ten proces ma też przebiegać w drugą stronę i zespół Stocarda ma się podzielić wiedzą, która pozwoli dodać nowe narzędzia do portfolio Klarny. Pierwsze efekty tej wymiany mamy ponoć poznać niebawem. Warto dodać, że Stocard nie zerwał całkowicie z poprzednim wyglądem – nastąpiło raczej odświeżenie strony wizualnej. Logo czy kolorystyka nawiązują teraz w większym stopniu do brandu Klarny.

Przeczytajcie także: Oferta Wefoxa dostępna online

Lista firm przejętych przez Klarnę jest dłuższa, znaleźć można na niej także m.in. platformę zakupową Hero, porównywarkę cenową PriceRunner czy Inspirock – amerykańską firmę tworzącą narzędzia do planowania podróży. Szwedzki fintech przekonuje, że w ten sposób chce ułatwić swoim klientom (obecnie jest ich 147 mln) oszczędzanie pieniędzy i czasu. Dynamiczny rozwój spółki ma jednak swoją cenę: w 2021 roku Klarna odnotowała stratę sięgającą 750 mln dolarów.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies