Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Odprysk po rebrandingu Facebooka. Amerykański MetaBank zmienia nazwę

Bank ogłosił, że do końca roku zakończy proces zmian i zacznie funkcjonować jako Pathward

W październiku ubiegłego roku Facebook, Inc. przeszło rebranding i od tamtego czasu funkcjonuje jako Meta Platforms, Inc. lub bardziej powszechnie – Meta. Firmy czy usługi, którymi zarządza konglomerat z Menlo Park, pozostały przy swoich nazwach, jak np. portal społecznościowy Facebook. To, co ominęło przeróżne podmioty, spotkało jednak pewien regionalny bank w Stanach Zjednoczonych – MetaBank.

Przeczytajcie także: Credit Agricole uruchamia nowy sposób komunikacji

Pod koniec 2021 roku, podpisano umowę, opiewającą na 60 mln dolarów, w ramach której firma Marka Zuckerberga nabyła pełne prawa od MetaBanku do brandu, a także różnych nazw z nią związanych, jak "Meta Financial" czy adresów domen. Bank zobowiązał się natomiast do modyfikacji swojej nazwy. Obydwa podmioty uniknęły w ten sposób potencjalnych problemów w przyszłości: bank mógłby być kojarzony z Metą i na odwrót.

Co ciekawe, MetaBank miał już wcześniej prowadzić prace nad rebrandingiem, a zbieg okoliczności sprawił, że dodatkowo na tym zarobił.

Przeczytajcie także: Operator aplikacji AnyPark nawiązał współpracę z T-Mobile

29 marca ogłoszono, że wybrano nową nazwę dla banku. Instytucja z Dakoty Południowej, operująca też w Iowa, do końca roku ma zakończyć rebranding na Pathward. Zmieni się także nazwa spółki, która jest głównym akcjonariuszem MetaBanku – z Meta Financial Group, Inc. na Pathward Financial, Inc.

Jak zapewnia – jeszcze – MetaBank w nowej nazwie nie ma przypadku. Path oznacza po polsku ścieżkę, drogę, a ward – można odnieść m.in. do ochraniania kogoś lub czegoś. Instytucja finansowa zapowiada natomiast, że zamierza wskazywać swoim klientom nowe "drogi" podczas ich "finansowej podróży".

Fot. Anthony Quintano / Flickr / CC BY 2.0

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: FACEBOOK

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies