Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
45 proc. klientów banków korzysta z rachunków za pomocą urządzeń mobilnych. Najnowsze dane za IV kw. 2021 r.

Najwięcej klientów mobilnych mają ING oraz mBank – niemal dwa razy tyle co średnia dla całego rynku

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że 44,9 proc. klientów banków działających na polskim rynku w IV kw. ubiegłego roku zarządzało swoimi rachunkami przez urządzenia mobilne. To wzrost w porównaniu z III kw. 2021 r. o 1,7 pkt. proc. Dla porównania w IV kw. 2019 r. obliczany przez nas wskaźnik dla polskiego rynku wynosił 32,6 proc.

Przeczytajcie także: Z aplikacji bankowych korzysta niemal 17 mln klientów w Polsce

Bankiem, który ma największy udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych, jest ING. W jego przypadku wskaźnik mobilności klientów osiągnął w IV kw. 2021 r. poziom 71,6 proc. i tylko nieznacznie był wyższy niż w mBanku – 71,5 proc. To na razie dwie instytucje, z wynikiem powyżej 70 proc. Na pozycji trzeciej uplasował się BNP Paribas, w którym wskaźnik wyniósł 63,9 proc. Cztery następne banki, a więc Millennium, PKO BP, Santander i Pekao, miały ponad 50 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne.

Wyniki badania cashless.pl wskazują, że coraz więcej klientów zainteresowanych jest korzystaniem z usług finansowych na smartfonach. Jednocześnie widoczną cechą bankowości mobilnej w Polsce jest to, że lepiej z dostosowaniem jej do potrzeb klientów radzą sobie najwięksi gracze na rynku. Tak można interpretować fakt, że duże banki mają większy udział klientów mobilnych w porównaniu z mniejszymi konkurentami.

Przeczytajcie także: Banki w Polsce mają ponad 19 mln klientów mobilnych

A na koniec jeszcze kilka zdań wyjaśnienia jeśli chodzi o sposób wyliczenia prezentowanego tutaj wskaźnika. Powstaje on na podstawie danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez biura prasowe poszczególnych banków. Podstawą wyliczenia wskaźnika dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego.

Fot. Flickr/Marco Verch CC 2.0

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies