Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponad 19 mln klientów mobilnych i prawie 11 mobile only. Nowe dane cashless.pl za IV kw. 2021 r.

W ciągu roku banki z Polski zwiększyły liczbę klientów korzystających z usług mobilnych o ok. 3 mln

Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez największe banki działające na polskim rynku wynika, że na koniec ubiegłego roku miały one prawie 19,4 mln klientów korzystających z usług finansowych na urządzeniach mobilnych. To o ok. 750 tys. więcej niż na koniec września 2021 r. oraz o ponad 2,8 mln więcej niż w grudniu 2020 r.

Przeczytajcie także: Pekao zapowiada zmiany w aplikacji mobilnej

Bankiem, który deklaruje posiadanie największej liczby klientów mobilnych jest PKO BP. W IV kw. 2021 r. miał on ich prawie 4,7 mln. Na drugiej pozycji uplasował się mBank z wynikiem ponad 2,8 mln. Na kolejnych miejscach, z liczbą klientów przekraczającą 2 mln znalazły się ING, Pekao i Santander.

Zgodnie z przyjętą metodyką za aktywnego mobilnie uznajemy klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona lub tabletu.

Należy podkreślić, że część banków nie udziela informacji dotyczących bankowości mobilnej a inne od dłuższego czasu nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Dlatego zebrane dane mogą być niepełne.


Serwis cashless.pl zebrał też informacje na temat klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje rachunki wyłącznie z urządzeń mobilnych. Okazuje się, że w IV kw. ubiegłego roku banki miały ponad 10,6 mln takich klientów. To o ok. 800 tys. więcej niż w III kw. 2021 r. i o ponad 2,2 mln więcej niż w IV kw. rok wcześniej.

Przeczytajcie także: Płatności mobilne rosną o 100 proc. rocznie

Bankiem, który szczyci się posiadaniem największej liczby klientów mobile only jest PKO BP – w minionym kwartale miał ich prawie 2,8 mln. Więcej niż milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych miały także: ING, Millennium, Santander, mBank i Pekao. Szczegóły w tabelce poniżej.


Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies