Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Popularność Apple Pay i Google Pay w Polsce. Klienci banków dodali do tych usług już 7,3 mln kart płatniczych

W ciągu ubiegłego roku klienci dodali do zbliżeniowych płatności mobilnych ok. 2,6 mln nowych kart

7,303 mln sztuk. Tyle kart dodali do cyfrowych portfeli płatniczych klienci największych banków działających na polskim rynku. Chodzi przede wszystkim o takie portfele jak Apple Pay i Google Pay oraz w mniejszych stopniu Garmin Pay, Fitbit Pay, SwatchPay czy Mi Pay. Z danych serwisu cashless.pl wynika, że w ciągu ubiegłego roku liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności urosła o blisko 2,6 mln, a tylko w IV kw. 2021 r. – o ok. pół miliona.

Przeczytajcie także: Liczba wpłatomatów zbliżyła się do 9 tys.

Bankiem, który chwali się tym, że jego klienci dodali najwięcej kart do portfeli cyfrowych, jest mBank. Instytucja podała, że na koniec ubiegłego roku w jej statystykach było prawie 1,7 mln takich kart – o ponad 100 tys. więcej niż na koniec III kw. 2021 r. Z danych cashless.pl wynika ponadto, że jeszcze trzy banki miały więcej niż milion kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych – to odpowiednio Santander, Millennium i ING. Szczegóły znajdziecie w tabeli pod tekstem.

Trzeba dodać, że w rzeczywistości klienci banków z Polski do portfeli cyfrowych dodali jeszcze więcej kart, niż wynika to z danych zebranych przez cashless.pl. To za sprawą tego, że część banków nie podaje kompletnych statystyk. Na przykład PKO BP ujawnia jedynie karty dodane do HCE (to zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacji IKO, konkurencyjne dla Apple Pay i Google Pay). Inne instytucje od dłuższego czasu nie aktualizują swoich danych, więc można ostrożnie założyć, że ich klienci zwiększyli liczbę kart dodanych do portfeli. Mowa tu np. o Citi Handlowym. Są wreszcie takie, które w ogóle nie chwalą się danymi w tym zakresie, np. Getin.

Przeczytajcie także: Oto najwięksi operatorzy terminali POS w Polsce

Należy również zwrócić uwagę, że liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych nie jest równa liczbie klientów korzystających z tych usług. Ta druga, jak wynika z wcześniejszych analiz serwisu cashless.pl, jest niższa. Wpływ na różnice ma kilka czynników, m.in. to, że część klientów ma wiele kart, które dodają do płatności mobilnych, a z drugiej strony – ta sama karta jest czasem dodawana do różnych usług na różnych urządzeniach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies