Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
AKTUALIZACJA
Problemy z Blikiem i przelewami ekspresowymi. O trudnościach informują swoich klientów ING, mBank i Pocztowy

Klienci są zachęcani do płatności innymi metodami lub wykonywania tradycyjnych przelewów

Kilka banków informuje o problemach z działaniem niektórych usług. Klienci mogą napotkać trudności przy próbie zrealizowania przelewów ekspresowych, a także płatności oraz przelewów na telefon w systemie Blik.

Przeczytajcie także: Blik podniesie opłaty

Komunikaty na temat utrudnień na swoich stronach opublikowały mBank, ING oraz Pocztowy. Instytucje zapewniają, że pozostałe usługi działają bez zakłóceń, a klienci mogą płacić za swoje zakupy w internecie np. kartą, za pomocą pay by link czy tradycyjnym przelewem. Trwają prace nad przywróceniem pełnej sprawności, a problemy mają być tylko przejściowe.

Awarię potwierdził Blik. – Od kilku godzin odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji przez niektórych użytkowników. Intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała dla każdego bez zastrzeżeń. Mamy nadzieję, że nastąpi to już wkrótce – przekazało w rozmowie z serwisem cashless.pl biuro prasowe Blika. Z nieoficjalnych informacji wynika, że skala zjawiska ma być niewielka.

Przeczytajcie także: Czy Polacy zbojkotują Revoluta?

Z pytaniem o przyczyny problemów zwróciłam się też do KIR-u, w którego systemie Express Elixir rozliczane są transakcje ekspresowe, w tym przelewy na telefon Blik. Jeśli otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten tekst. Warto przypomnieć, że kilka dni temu prezes KIR-u Piotr Alicki powiedział, że odnotowano próbę ataku na infrastrukturę spółki, ale służbom bezpieczeństwa udało się go odeprzeć. Na razie nie ma informacji mogących wskazywać, że dzisiejsze problemy to efekt działalności przestępców lub najemników Putina.

AKTUALIZACJA

W odpowiedzi na pytania serwisu cashless.pl KIR przekazał następujące stanowisko:

"Potwierdzamy, że dziś w godzinach porannych niektóre z usług KIR (Blik, przelewy natychmiastowe, potwierdzanie tożsamości) mogły mieć chwilowe przerwy w dostępności.
Natomiast podkreślamy, że w szczególności podstawowe systemy rozliczeniowe Elixir i Euro Elixir działają cały czas bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem."

Niedostępność Blika jako metody doładowania konta zgłosili nam również klienci Cinkciarza. W odpowiedzi na pytanie cashless.pl biuro prasowe Cinkciarza potwierdziło, że płatności z wykorzystaniem tej metody są chwilowo niemożliwe.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies