Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Składka w bancassurance na poziomie sprzed pandemii. Rekordowy wynik w ubezpieczeniach majątkowych

W okresie styczeń-wrzesień 2021 r. banki zebrały dla ubezpieczycieli 5,21 mld zł składki

Polska Izba Ubezpieczeń przedstawiła raport o rynku bancassurance po trzech kwartałach 2021 r. W tym okresie banki zebrały dla ubezpieczycieli 5,21 mld zł składki, co oznacza wzrost o ponad 26 proc. względem 9 miesięcy 2020 r. Tym samym wartość składki osiągnęła poziom sprzed pandemii, czyli wynik z III kwartałów 2019 r.

Przeczytajcie także: Lekkie odbicie sprzedaży ubezpieczeń w bankach po II kw. 2021 r.

W dziale I (ubezpieczenia na życie) składka przypisana wyniosła 3,25 mld zł, czyli o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Banki odpowiadały za prawie 1/5 sprzedaży ubezpieczeń życiowych pod względem wielkości składki (wzrost udziału składki z bancassurance z 17,8 proc. do 19,6 proc.). Klienci przeznaczyli więcej środków na produkty ochronne (1,76 mld zł, wzrost rok do roku o 29 proc.) niż na inwestycyjne (1,5 mld zł, wzrost o 8 proc.).

W dziale II, czyli ubezpieczeniach majątkowych i innych osobowych, składka przypisana brutto wyniosła 1,96 mld zł. A więc wciąż mniej niż w ubezpieczeniach życiowych, jednak to ten segment zanotował bardziej dynamiczny wzrost. W porównaniu do trzech kwartałów 2020 r. banki zebrały w ubezpieczeniach majątkowych aż o prawie 43 proc. składki więcej, notując rekordowy wynik na przestrzeni ostatnich lat. Udział składki z bancassurance w ogóle sprzedaży ubezpieczeń majątkowych wynosi 5,7 proc., czyli o 1,3 pkt. proc. więcej w porównaniu do okresu styczeń-wrzesień 2020 r.

Przeczytajcie także: Czy będzie nowe otwarcie w bancassurance?

W serwisie cashless.pl znajdziecie komentarze przedstawicieli branży na temat obecnej sytuacji na rynku bancassurance oraz planów instytucji w tym zakresie. Agnieszka Gocałek z PZU i PIU wyjawia plany wprowadzenia rekomendacji dotyczącej analizy potrzeb klienta przy sprzedaży ubezpieczeń w bankach, a Marcin Wąsikowski z Uniqi opowiada o zaawansowanych metodach wyceny ubezpieczeń komunikacyjnych przy wykorzystaniu danych bankowych.

Fot. freepik.com/DCStudio

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies