Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blik podał wyniki transakcyjne za III kw. Najmocniej wzrosły przelewy na numer telefonu

Operator systemu Blik podał, że korzysta już z niego 8,6 mln osób, czyli ponad połowa użytkowników bankowych aplikacji mobilnych

Polski Standard Płatności, operator systemu Blik, podał wyniki za III kw. br. Na koniec września z rozwiązania tego korzystało aktywnie 8,6 mln użytkowników, czyli o 43 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkich użytkowników aplikacji bankowych było w tym czasie około 16,5 mln. Oznacza to, że ponad połowa z nich, korzysta z Blika. W omawianym okresie dziennie realizowano Blikiem średnio prawie 2,1 mln transakcji.

Przeczytajcie także: Revolut wreszcie uruchamia Apple Pay dla juniorów

W III kw. użytkownicy Blika zrealizowali 194 mln transakcji o wartości blisko 27 mld zł. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku oznacza to wzrosty odpowiednio o 76 proc. i 80 proc. Najbardziej zwiększyła się w tym czasie liczba przelewów na telefon Blik, które stanowiły 16,5 proc. wszystkich transakcji Blikiem. W minionym kwartale zrealizowano ich prawie 32 mln – o 142 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość przelewów sięgnęła prawie 4 mld zł (blisko trzy razy więcej niż w III kw. 2020 roku). Średnia wartość przelewu na telefon Blik to 123 zł.

Najwięcej płatności Blikiem wciąż realizowanych jest w e-commerce – stanowią one 63,5 proc. całości. W poprzednim kwartale osoby korzystające z tego systemu zapłaciły w polskich i zagranicznych sklepach online blisko 127 mln razy (4,6 mln transakcji rozliczyli międzynarodowi operatorzy płatności). Wartość operacji online osiągnęła 15 mld zł, a średnia wartość pojedynczego zakupu to 118 zł.

Przeczytajcie także: PayPo uruchomi usługę "podziel na 3"

Mocno, bo o 108 proc., wzrosła też liczba transakcji w terminalach płatniczych. W poprzednim kwartale zarejestrowano ich 25 mln. Stanowiły one 13 proc. wszystkich transakcji, a ich wartość wyniosła 1,3 mld zł. Średnia wartość płatności w POS to 123 zł. W bankomatach w III kw. zrealizowano 11 mln transakcji, czyli o 43 proc. więcej niż w analogicznym kwartale 2020 roku. Ich wartość wyniosła 7 mld zł, a średnia pojedyncza operacja to 631 zł. Operacje w bankomatach stanowią obecnie około 5,5 proc. wszystkich transakcji Blikiem.

PSP poinformował, że Blik jest dostępny we wszystkich aplikacjach mobilnych banków na polskim rynku, choć tu trzeba zrobić małe zastrzeżenie. Chodzi tylko o banki wywodzące się z Polski, bo np. takie instytucje jak Aion czy Revolut choć oferują usługi bankowe w Polsce, Blika jeszcze nie mają. W trzecim kwartale swoim klientom udostępniły Blika m.in. Bank Ochrony Środowiska oraz kolejne banki spółdzielcze. Obecnie operator systemu skupia się na upowszechnianiu dostępności płatności zbliżeniowych Blik. Mogą z nich już korzystać klienci sześciu banków – Aliora, Millennium, ING, mBanku, PKO BP oraz Santandera. Dariusz Mazurkiewicz, prezes PSP, zadeklarował podczas dzisiejszej prezentacji wyników, że trwają prace wdrożeniowe w kolejnych instytucjach. Na początku przyszłego roku należy się też spodziewać pierwszych wyników transakcyjnych nowej usługi.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies