Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ergo Hestia uruchomiła czatbota. Klienci uzyskają od niego informacje na temat swojej szkody, polis czy oferty ubezpieczenia

Ergo Hestia pracuje również nad voicebotem dla klientów

Ergo Hestia uruchomiła na swojej stronie czatbot dla klientów. Ma służyć pomocą zarówno osobom poszukującym informacji o ofercie ubezpieczyciela, jak i chcącym załatwić sprawy związane z obsługą posiadanej polisy lub z likwidacją szkody.

– Rozwiązanie, choć nowe, cieszy się dużym i wciąż rosnącym zainteresowaniem. Obecnie jest to 3,5 tys. zainicjowanych rozmów dziennie – mówi w rozmowie z serwisem cashless.pl Małgorzata Warczak, analityk biznesowo-systemowy IT w Ergo Hestii. Po otwarciu okienka czatu klienci mogą wskazać, czy kontaktują się w sprawie obsługi polisy lub szkody, poszukują kontaktu do agenta czy chcą się dowiedzieć czegoś na temat oferty ubezpieczyciela. Zrobią to, klikając w odpowiedni przycisk. Również za pomocą przycisków będą mogli np. doprecyzowywać swoje oczekiwania względem poszukiwanego produktu.

Przeczytajcie także: Ergo Biznes: nowa platforma do sprzedaży ubezpieczeń dla MSP

– Model jest tak skonstruowany, żeby klient znakomitą część rozmowy mógł przejść bez pisania. A kiedy np. dotrze do oferty, której poszukiwał, w najbardziej dogodnym dla niego wariancie, dostanie dodatkowo możliwość pobrania PDF-a z jej skrótowym opisem. Dokument może zachować albo np. przekazać swojemu agentowi, który dzięki temu od razu będzie wiedział, czego klient szukał – tłumaczy ekspertka. A jeśli klient nie ma swojego agenta, również czatbot pomoże mu wyszukać odpowiednią osobę. Użytkownik zostanie poproszony o podanie kodu pocztowego, a narzędzie wyświetli mu na mapie najbliższe placówki pośredników.

Drugi duży obszar obsługiwany przez bota to zapytania obecnych klientów dotyczące ich umów. – Przygotowując się do stworzenia czatbota, przejrzeliśmy wiele zapytań online kierowanych do towarzystwa oraz weryfikowaliśmy tematykę rozmów naszych klientów z pracownikami infolinii. Została pogrupowana wedle obszarów tematycznych – opowiada ekspertka. – Wiele z zapytań dotyczyło kwestii związanych ze statusem polisy: czy jest nadpłata, czy niedopłata, czy polisa jest jeszcze aktywna, jakie ryzyka obejmuje. Kolejna duża grupa to sprawy obsługowe: jak anulować polisę, jak złożyć wypowiedzenie, jak rozliczyć sprzedaż pojazdu, gdzie przesłać dokument złomowania – wymienia Małgorzata Warczak. Teraz te informacje można uzyskać za pośrednictwem bota, nie trzeba już dzwonić na infolinię czy szukać ich na stronie.

Z kolei trzeci – i jak na razie najczęściej poruszany – temat rozmów z botem to likwidacja szkody. Po podaniu numeru szkody (nadanego po jej rejestracji) klient może sprawdzić, jaki jest jej status, a także uzyska dane kontaktowe do opiekuna szkody. Podobno z tej funkcji chętnie korzystają również warsztaty samochodowe, do których trafiają pojazdy po szkodach likwidowanych przez Hestię.

Przeczytajcie także: Telematyka w car sharingu

Jak dowiedziałam się w rozmowie z przedstawicielami Ergo Hestii, ubezpieczyciel chce iść krok dalej, w planach ma bowiem uruchomienie voicebota. – Zamierzamy udostępnić naszym klientom również asystenta głosowego na infolinii, który będzie ich wspierał m.in. w kwestiach obsługowych. Wiele spraw, z którymi do nas dzwonią, wymaga jedynie prostego sprawdzenia statusu w naszych systemach. Chcemy, aby nie musieli w tym celu czekać na połączenie z pracownikiem, voicebot pomoże im od razu i o to każdej porze – zapowiada Małgorzata Warczak.

W wykorzystaniu botów do obsługi Ergo Hestia ma już doświadczenia zdobyte przy tworzeniu i udoskonalaniu czatbota dla agentów. Narzędzie działa od kilku lat w systemach sprzedażowych ubezpieczyciela: iHestia i Jupiter, umożliwiając pośrednikom m.in. szybki dostęp do informacji o danych polisowych czy związanych ze szkodą klienta. Firma chwali się też postępującą robotyzacją w innych obszarach. – W zeszłym roku pracowało u nas trzydzieści robotów, obecnie jest ich 99, a setny jest w fazie produkcji. Miesięcznie wykonują 300 tys. operacji, oszczędzając żmudnej i powtarzalnej pracy naszym ekspertom – podaje Małgorzata Warczak.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies