Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Telematyka w car sharingu. Yandex zaoferuje lepsze stawki za polisy dla bezpiecznie jeżdżących kierowców

Spośród użytkowników aplikacji Yandex.Drive ci najbezpieczniej jeżdżący mogą liczyć na zniżki do 35 proc.

Rosyjski gigant technologiczny Yandex zamierza wykorzystać telematykę, aby zapewnić kierowcom korzystającym z jego platformy car sharingowej niższe ceny ubezpieczeń – podaje Reuters. Spośród użytkowników aplikacji Yandex.Drive ci najbezpieczniej jeżdżący mogą liczyć na zniżki do 35 proc.

Przeczytajcie także: Blik u wszystkich agentów Warty

Do oceny poziomu ryzyka klienta zostaną wykorzystane algorytmy opracowane przez Yandex. Reuters porównuje to rozwiązanie z niedawno wprowadzonym przez Teslę w Teksasie ubezpieczeniem telematycznym. W jego ramach klienci po każdej podróży otrzymują informację zwrotną na temat swojego zachowania na drodze, a ustalony na tej podstawie na koniec miesiąca ich safety score (wskaźnik bezpieczeństwa) wpływa na wysokość składki do zapłacenia. Również Yandex ma tworzyć profil jazdy (driving profile), rejestrując nagłe przyspieszenia, mocne hamowania czy przekraczanie prędkości. Trwa już pilotaż tego narzędzia.

Przeczytajcie także: BlaBlaCar podpowie, jak bezpieczeniej jeździć i taniej ubezpieczać

Ochronę ubezpieczeniową kierowcom korzystającym z aplikacji Yandex.Drive dostarczy rosyjski ubezpieczyciel Renaissance Insurance. To największy w Rosji ubezpieczyciel skupiający się na sprzedaży online. Jego udział w rynku szacuje się na ok. 5 proc., co plasuje go w pierwszej dziesiątce lokalnych ubezpieczycieli. Pod koniec października firma weszła na giełdę, sprzedając akcje za 250 mln dolarów.

Fot. Krassotkin, CC0, via Wikimedia Commons

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies