Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
InPost zastrzegł markę InPost Fresh. Rafał Brzoska wprowadzi na rynek konkurenta dla Glovo?

Z danych zawartych w Biuletynie Urzędu Patentowego wynika, że InPost Fresh może służyć do zamawiania zakupów z różnych sklepów oraz jedzenia z restauracji

W Biuletynie Urzędu Patentowego ukazała się informacja o zastrzeżeniu znaku InPost Fresh. Zgłoszenia dokonała spółka InPost. Z zamieszczonego w biuletynie opisu znaku wynika, że InPost pod tą marką może chcieć rozwinąć usługi dostawy produktów ze sklepów i posiłków z restauracji. Zapytane przeze mnie o to biuro prasowe spółki odmówiło komentarza. A zastrzeżony znak wygląda tak:

Z Biuletynu Urzędu Patentowego wynika, że pod marką InPost Fresh może być rozwijana aplikacja mobilna oraz platforma internetowa służącą do zamawiania produktów sklepowych oraz posiłków z restauracji, a także oprogramowanie mobilne do angażowania i koordynowania usług transportowych, dostawczych i kurierskich. W biuletynie napisano ponadto, że w ramach InPost Fresh mogą być oferowane usługi pośrednictwa w umowach kupna i sprzedaży produktów na rzecz osób trzecich, również w ramach handlu elektronicznego, zwłaszcza w zakresie artykułów spożywczych, kosmetyków oraz artykułów gospodarstwa domowego. Taki sam zakres ma drugi zastrzeżony przez InPost znak: InPost Deli.

Przeczytajcie także: Allegro postawiło pierwsze automaty paczkowe

Przypomnijmy, że InPost ma już w swojej ofercie lodówkomaty, czyli maszyny, do których można zamawiać produkty wymagające utrzymania stałej temperatury. Głównie wykorzystywane są do przechowywania żywności. Są w nich trzy strefy temperatury: stała +16°C, chłodzenie +4°C i mrożenie -18°C. Niedawno firma ogłosiła, że uruchomi 20 nowych lodówkomatów we Wrocławiu, wcześniej urządzenia stanęły w Warszawie i Krakowie, łącznie w 50 lokalizacjach.

Przeczytajcie także: Orlen szuka lokalizacji pod automaty paczkowe

– Pandemia potwierdziła, że zakupy spożywcze online – zwłaszcza w dużych miastach – są coraz bardziej pożądane przez konsumentów. Wygodny sposób odbioru i dostaw w naszych maszynach będzie dodatkowym atutem dla sieci handlowych oraz e-sprzedawców, zwłaszcza że potrafimy zapewnić wyśrubowane terminy dostawy. Jestem przekonany, że segment e-grocery będzie się rozwijał dynamicznie – niezależnie od pandemii, która uwolniła takie mechanizmy i wzmocniła dotychczasowe trendy – komentował poszerzenie sieci lodówkomatów Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Można się domyślać, że wraz z projektem InPost Fresh firma może chcieć mocniej wejść w dostawy produktów żywnościowych, a być może również posiłków z restauracji. Jeśli zdecyduje się na taki krok, konkurować będzie np. z Glovo, które swoim klientom dostarcza gotowe dania z restauracji, jak i np. zakupy z supermarketów czy aptek.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies