Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
PZU wdraża nowe narzędzie do wyceny szkód. Sztuczna inteligencja pomoże mobilnym rzeczoznawcom

To "Ai’systent Mobilnego Eksperta", który jest w stanie przygotować wstępną kalkulację naprawy uszkodzonego pojazdu na podstawie zdjęć wykonanych przez rzeczoznawcę

Eksperci PZU, przeprowadzający dla ubezpieczyciela oględziny pojazdów powypadkowych, zyskali narzędzie pomagające im w wycenie wartości szkody, oparte na sztucznej inteligencji. "Ai’systent Mobilnego Eksperta", bo tak nazywa się rozwiązanie, jest w stanie przygotować wstępną kalkulację naprawy uszkodzonego pojazdu na podstawie zdjęć wykonanych przez rzeczoznawcę. – Algorytmy rozpoznają i nazywają ok. 70 części pojazdu oraz przygotowują prekalkulację w trzy minuty – tłumaczy w rozmowie z serwisem cashless.pl Robert Zielonka, dyrektor ds. technicznej obsługi szkód w PZU.

Przeczytajcie także: AI sprawdzi poprawność zdjęć wysyłanych przy zakupie AC w Link4

Ubezpieczyciel zakończył już pilotaż rozwiązania i jest w trakcie wdrażania go u wszystkich mobilnych ekspertów. Narzędzie nie tylko ułatwia pracę rzeczoznawców, ale też – jak podkreśla Robert Zielonka – pomaga zapewnić ten sam standard kwalifikacji części do wymiany lub naprawy w sprawach klientów z całej Polski. Obsługując ok. 500 tys. szkód komunikacyjnych rocznie, PZU korzysta z usług 400 mobilnych ekspertów, którzy w 90 proc. przypadków dokonują oceny szkody w terenie.

Technologię dostarczyła należąca do grupy Solera firma Audatex. – Solera oprócz rozwiązania opartego na algorytmach AI posiada również dane kalkulacyjne zaszyte w ich systemie eksperckim, który wykorzystujemy w obsłudze szkód w terenie – tłumaczy wybór partnera Robert Zielonka.

Przeczytajcie także: PZU korzysta z usług jednorożca

Solera tworzy rozwiązania wspierające likwidację szkód. W szczególności udostępnia platformę AudaNet wykorzystywaną m.in. przez ubezpieczycieli, rzeczoznawców i warsztaty do wyceny naprawy. Baza zawiera informacje o normach czasowych robocizny określonych przez producenta, cenniki od producentów samochodów oraz dostawców części zamiennych. Na podobnej zasadzie działa konkurencyjny Eurotax.

Wsparcie mobilnych rzeczoznawców to kolejny obszar, w którym PZU wykorzystuje sztuczną inteligencję w likwidacji szkód. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o przygotowanym przez insurtech Tractable narzędziu, które pomaga ubezpieczycielowi weryfikować poprawność kosztorysów nadsyłanych przez warsztaty samochodowe.


KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies