Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Tractable jednorożcem. Firma, z której usług korzystają polscy ubezpieczyciele, wyceniana jest już na 1 mld dolarów

Z rozwiązania Tractable korzystają m.in. PZU i Warta w procesie likwidacji szkód komunikacyjnych

Insurtech Tractable zyskał status jednorożca, czyli firmy wycenianej na co najmniej 1 mld dolarów. To efekt rundy finansowania serii D, w ramach której spółka pozyskała od inwestorów 60 mln dolarów.

Przeczytajcie także: W Link4 sztuczna inteligencja sprawdza poprawność zdjęć przy zakupie AC

Tractable to brytyjska firma dostarczająca ubezpieczycielom rozwiązania z zakresu automatycznego rozpoznawania obrazu. Opracowana przez nią technologia, wykorzystująca algorytmy uczenia maszynowego, pozwala oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami.

Jak zapowiedziano, pozyskane środki insurtech zamierza przeznaczyć na doskonalenie swojego narzędzia do obsługi powypadkowej, ale także planuje ekspansję na rynku kupna i sprzedaży aut. Opracowane rozwiązanie ma pomóc w ocenie stanu używanego samochodu przed jego zakupem. Dodatkowo Tractable chce też rozwinąć się w ubezpieczeniach domów, dostarczając technologię do wyceny szkód spowodowanych przez klęski żywiołowe.

Przeczytajcie także: Jest już standard chmury dla ubezpieczycieli

Na polskim rynku z Tractable współpracują PZU i Warta. Wykorzystują narzędzie przygotowane przez insurtech do weryfikacji roszczeń z ubezpieczeń komunikacyjnych. Dokumentacja przekazywana ubezpieczycielowi przez warsztat jest automatycznie sprawdzana, dzięki czemu większość kosztorysów jest natychmiast zatwierdzanych i mechanicy od razu mogą przystąpić do naprawy. Jedynie w tych sprawach, w których sztuczna inteligencja wykryje jakieś nieprawidłowości, kosztorys jest kierowany do pracownika ubezpieczyciela, w celu dodatkowej weryfikacji, wraz z niezbędnymi zdjęciami i informacjami. W serwisie cashless.pl mogliście też przeczytać, że Warta zamierza rozszerzyć zakres wykorzystywania technologii rozpoznawania obrazu. Chce wykorzystać AI również do przygotowania automatycznej wyceny szkody na podstawie zdjęć przesłanych przez klienta przy zgłaszaniu roszczenia.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies