Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Sztuczna inteligencja na dobre zagościła w Warcie. Już wszystkie roszczenia samochodowe rozpatrywane są z wykorzystaniem AI

Technologię rozpoznawania obrazu dostarczyła Warcie firma Tractable

Warta poinformowała, że już wszystkie roszczenia z ubezpieczeń komunikacyjnych, które trafiają do jej sieci warsztatów samochodowych, rozpatrywane są z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Odpowiednie oprogramowanie dostarczyła ubezpieczycielowi firma Tractable.

Przeczytajcie także: Warta będzie likwidować szkody bez zaangażowania człowieka

Przed wdrożeniem narzędzia zaprojektowanego przez Tractable jedynie część zgłaszanych szkód mogła być sprawdzona wizualnie – przeglądu musiał dokonać pracownik, co pochłaniało dużo czasu i znaczne zasoby, a do tego opóźniało rozpoczęcie naprawy. Teraz wszystkie sprawy są oceniane w ten sposób przez sztuczną inteligencję, co pozwala natychmiast zatwierdzić kosztorys. Jeśli w jakimś przypadku wykryte zostaną nieprawidłowości, roszczenia przekazywane są do weryfikacji pracownikom Warty, wraz z niezbędnymi zdjęciami i informacjami.

Przeczytajcie także: Koniec żmudnego przepisywania danych z dowodu rejestracyjnego

Sztuczna inteligencja pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, podpowiada zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami. Uczy się na milionach zdjęć i ludzkich decyzjach obejmujących miliony historycznych napraw. A ponieważ z rozwiązania korzysta coraz więcej ubezpieczycieli z różnych stron świata, w tym polskie PZU, system może być coraz lepszy. Do tej pory z wykorzystaniem Tractable przetworzono roszczenia samochodowe o wartości ponad 1 mld dolarów.

Warto wspomnieć, że Warta zamierza rozszerzyć zakres wykorzystywania technologii rozpoznawania obrazu. Chce wykorzystać AI również do przygotowania automatycznej wyceny szkody na podstawie zdjęć przesłanych przez klienta przy zgłaszaniu roszczenia, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies