Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Startup Shrap zamienia słoiki z monetami w cyfrowe portfele. Usługa jest darmowa

Obecnie prowadzone są testy rozwiązania w kilku regionach Wielkiej Brytanii. Potrwają do jesieni

Startup Shrap przekonuje, że znalazł sposób na ograniczenie użycia monet, ale bez konieczności usuwania całej gotówki. W tym celu firma stworzyła aplikację (dostępną w Google Play i App Store), którą określa mianem "cyfrowego słoika na bilon". Po co to wszystko? Dla wygody i ograniczenia kosztów – zarówno po stronie biznesu, jak i klientów. Nie jest tajemnicą, że monety, zwłaszcza te o niższym nominale, generują wysokie koszty i mogą stanowić dla gospodarki dodatkowe obciążenie.

Przeczytajcie także: Oto Mapa polskiego fintechu 2021

Na czym polega ten pomysł? Klient, który zapłaci w sklepie lub punkcie usługowym współpracującym ze startupem np. banknotem o nominale 10 funtów za przedmiot kosztujący 8,3 funta, może otrzymać resztę na aplikację Shrap lub specjalną kartę. Są one darmowe i anonimowe. Z pomocą tych instrumentów można potem płacić za nieduże zakupy (do 10 funtów) lub przekazywać środki innym użytkownikom. W niektórych miejscach konto będzie też można doładować monetami zbieranymi w domu. Tym samym zawartość szklanych słoików stanie się cyfrowa.

Przeczytajcie także: Volkswagen Bank zapowiedział nowe wzory kart

Startup Shrap powstał kilka lat temu w Wielkiej Brytanii, a testy swojego pomysłu rozpoczął jeszcze przed pandemią. Sytuacja epidemiologiczna zmusiła zespół do ich zawieszenia, ale od jakiegoś czasu na Wyspach ponownie sprawdzana jest aplikacja pełniąca rolę portmonetki. Jeśli testy wypadną pozytywnie, pomysł może się doczekać szerszej adopcji. Warto dodać, że startup otrzymał licencję Financial Conduct Authority, czyli brytyjskiego odpowiednika KNF.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies