Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Brytyjski nadzór wziął się za ceny ubezpieczeń. Osoby odnawiające polisy nie mogą mieć gorszych stawek niż nowi klienci

Powszechna dziś praktyka polega na zaniżaniu składek dla nowych klientów, by ściągnąć ich z rynku, za co płacą wyższymi cenami klienci kontynuujący umowy z danym ubezpieczycielem

Klienci nie powinni być karani za lojalność – orzekł Financial Conduct Authority. Brytyjski organ nadzoru postanowił zakazać ubezpieczycielom oferowania dotychczasowym klientom wyższych cen niż te, które by im zaproponowano, gdyby kupowali właśnie pierwszą polisę w danym towarzystwie. Zasada ta ma dotyczyć ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych.

Przeczytajcie także: Nowy portal Uniqi

Z badania przeprowadzonego przez FCA we wrześniu zeszłego roku wynika, że wielu klientów traci finansowo, jeśli zdecydują się przedłużyć już posiadaną polisę. Przytoczony przez brytyjski nadzór przykład z 2018 r. pokazuje, że 6 milionów lojalnych klientów mogłoby zaoszczędzić łącznie 1,2 mld funtów, gdyby zdecydowali się zmienić firmę i zapłacić średnią cenę oferowaną nowym klientom.

Jak się okazuje, wielu ubezpieczycieli podnosi ceny już pozyskanym klientom, licząc, że nie będzie im się chciało poszukać korzystniejszej oferty. A jednocześnie nowym klientom oferuje bardzo atrakcyjne stawki, mające skusić ich do skorzystania z usług tej firmy. Jak wskazano, najlepsze ceny proponowane są zaś tym klientom, którzy w ocenie ubezpieczyciela będą w przyszłości mniej skłonni do zmiany towarzystwa, dzięki czemu zniżka zwróci się firmie z nawiązką.

Przeczytajcie także: Ubezpieczenia podróżne w PeoPay i Pekao24

Wprowadzenie zakazu różnicowania cen na niekorzyść dotychczasowych klientów ma z jednej strony zapobiec "karaniu" za lojalność. A z drugiej ma też pozytywnie wpłynąć na cały rynek, powinno bowiem ukrócić oferowanie zaniżonych cen i uporządkować rozchwiany sektor. Nowe zasady mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia przyszłego roku.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies