Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wśród obecnych klientów banków zainteresowanie dostępem do konta przez internet już nie rośnie. Nowy raport ZBP

Statystyki wskazują, że przyrost aktywnych użytkowników bankowości internetowej generują nowi klienci

Z opublikowanego dziś przez Związek Banków Polskich raportu Netbank wynika, że na koniec marca banki miały podpisanych ponad 33,5 mln umów na korzystanie z bankowości elektronicznej. To nieznacznie więcej niż na koniec IV kw. ubiegłego roku, gdy tych umów było 33,3 mln oraz o niemal 9 proc. więcej niż w marcu 2016 roku. Wówczas umów było 30,8 mln.

Przeczytajcie także: KIR wprowadza usługę Qlik

W podobnym tempie rośnie też liczba osób aktywnie korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez internet. W marcu było ich 15,6 mln a w grudniu ub. roku prawie 15,4 mln. Natomiast w stosunku rocznym zanotowano wzrost o ok. 5 proc. Jak mówi wiceprezes ZBP Włodzimierz Kiciński, duża zbieżność przyrostów w zakresie nowych umówi jak i aktywnych użytkowników bankowości internetowej może sugerować, że nowi klienci, którzy podpisują umowę na prowadzenie e-konta, od razu zaczynają z niego aktywnie korzystać. Natomiast zainteresowanie takim sposobem bankowania nie rośnie wśród osób mających już rachunek osobisty.

Przeczytajcie także: Credit Agricole uruchomił czatbota na Facebooku

W raporcie Netbank znajdują się również informacje na temat korzystania z bankowości elektronicznej przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. ZBP podaje, że w marcu umowę na firmowe konto internetowe posiadało 2,354 mln firm. To spadek kwartalny o 0,7 proc. a roczny – o 1,5 proc. Wzrosła jednak nieznacznie liczba przedstawicieli MSP aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej. W porównaniu z marcem ubiegłego roku o 3,4 proc.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies