Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Czy bezpłatne polisy przekonają Was do ubezpieczeń? Play chce to sprawdzić wprowadzając ofertę Freemium

Bezpłatne ubezpieczenie możecie aktywować od niedawna w aplikacji mobilnej Play Ubezpieczenia

Taki marketingowy zabieg znany jest z innych branż. Ileż to razy proponowano Wam, abyście podczas zakupów w supermarkecie posmakowali nowy jogurt czy ciastko? Albo wraz z czasopismem wręczono Wam próbkę dezodorantu lub kremu do rąk? Również w finansach praktyka polegająca na sprawdzeniu jakiegoś produktu lub usługi bezpłatnie jest dość znana. Za dobry przykład mogą tu służyć niebankowe firmy chwilówkowe, które nowym klientom pierwszą pożyczkę oferują często bez żadnych kosztów.

Ale w ubezpieczeniach taka praktyka jest spotykana niezwykle rzadko. – Ubezpieczyciele oferowali wcześniej swoje produkty na promocyjnych warunkach, z darmową pierwszą a co najwyżej z trzema bezpłatnymi składkami. Takie rozwiązanie przemawia raczej do ludzi, którzy już mają przekonanie, że muszą się ubezpieczyć – mówi Radosława Ogonowska, dyrektor ds. bancassurance i affinity w Nationale-Nederlanden.

Przeczytajcie także:  Play Ubezpieczenia już dostępne na urządzenia z iOS

Jej zdaniem dopiero ubezpieczenie darmowe w dłuższym czasie ma szansę dotrzeć do grupy osób, które odnoszą się bardziej sceptycznie do idei ubezpieczeń. – Podobnie jak Uber, który w modelu biznesowym zakłada przyzwyczajenie klientów do konkretnych nawyków, tak drobnoskładkowe produkty z darmową składką w pierwszym okresie mogą pomóc w spopularyzowaniu idei ochrony ubezpieczeniowej – uważa przedstawicielka Nationale-Nederlanden.

I właśnie na to liczy operator aplikacji Play Ubezpieczenia, która pod koniec ubiegłego roku zadebiutowała na polskim rynku. Play Ubezpieczenia to mobilny market ubezpieczeniowy, za pomocą którego w łatwy sposób możecie ubezpieczyć rower, damską torebkę czy własne zdrowie. Ale apka pozwala też na wypróbowanie wybranej polisy przez rok zupełnie za darmo, dzięki ofercie Freemium.

Przeczytajcie także:  W abonamencie możecie mieć nie tylko telewizję

Jej zasady są dość proste. Klient po zainstalowaniu aplikacji i rejestracji, w sekcji Ubezpieczenia od Play może wybrać i wypróbować jeden z trzech darmowych produktów z puli Freemium. W ramach pakietu klienci mają do wyboru: Naprawy Domowe (ubezpieczyciel zapewni i pokryje koszty napraw sprzętu AGD w przypadku awarii), Wsparcie Prawne (klient otrzymuje dostęp do konsultacji prawnych w sprawach związanych z życiem prywatnym i zawodowym) oraz Gryzący problem (ubezpieczyciel zorganizuje i opłaci badania, które sprawdzają czy doszło do zakażenia boreliozą po ugryzieniu kleszcza).

Zdaniem Agnieszki Młynarskiej, menedżerki do spraw rozwoju ubezpieczeń detalicznych w Gothear, Freemium to odpowiedź na zmieniające się wymagania klientów. – Powszechna staje się dzisiaj możliwość bezkosztowego sprawdzenia produktu, do czego klientów przyzwyczaiły sklepy internetowe – mówi przedstawicielka Gothear. Jej zdaniem by oferta Freemium przemówiła do przyszłych ubezpieczonych, powinna być opisana w sposób zrozumiały, jej zakres powinien odpowiadać aktualnemu zapotrzebowaniu klientów, którzy powinni móc też łatwo i szybko skontaktować się z ubezpieczycielem w razie potrzeby. Play deklaruje, że sprzedawane przez niego polisy spełniają wszystkie te kryteria.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2768 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Czy bank może reklamować płatności mobilne kurą? Okazuje się, że na szczęście tak

To dobra wiadomość dla BGŻ BNP Paribas, który właśnie kurę wykorzystał do spotów promujących transakcje w aplikacji mobilnej

Szwecja za szybko odchodzi od gotówki? Rosną obawy o wykluczenie finansowe osób starszych

Zbyt szybko zwiększająca się popularność elektronicznych instrumentów płatniczych może mieć dość zaskakujące konsekwencje

Nowy pomysł Idea Banku i Tax Care. Chcą stworzyć chmurę faktur

Szczegóły nowego rozwiązania mają zostać zaprezentowane podczas konferencji prasowej w najbliższy czwartek

Druga firma wpisana na listę schematów płatniczych nadzorowanych przez NBP. Diners Club ze zgodą banku centralnego

Wcześniej NBP wydał podobną zgodę spółce Polski Standard Płatności, zarządzającej Blikiem

Kamil Stoch wygrywa, Visa się cieszy. Trwa kampania reklamowa organizacji związana z igrzyskami

Polski skoczek, który zdobył wczoraj złoty medal olimpijski, jest jednym z kilkudziesięciu członków Team Visa

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

In English

Uber To Move Its Polish Office to Kyiv

The managers from Uber's Polish office are looking…

Poland's PKO App Number One Among World's 100 Biggest Banks

The ranking was published in Retail Banker International…

Masterpass Is Now Available at Fifth Bank In Poland

The solution makes online card payments easier

See all articles in English →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Operator aplikacji JustDrive: to Orlen zerwał umowę

Firma wydała wreszcie oświadczenie, w którym tłumaczy dlaczego…

Czy to już koniec aplikacji JustDrive? Zniknęła z App Store i Google Play

Firma nie komentuje nagłego zawieszenia działania aplikacji, z…

Uber przenosi swoje biuro z Warszawy do Kijowa. W Polsce ma zostać tylko zespół UberEats

Kadra zarządzająca polskim oddziałem Ubera już znalazła lub…

IKO wygrywa w rankingu aplikacji 100 największych banków na świecie

Ranking publikuje w marcowym numerze magazyn Retail Banker…

Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.