Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny
Pekao szykuje nowy sposób otwierania rachunków na odległość. I pokazuje ciekawe statystyki dotyczące aplikacji mobilnej

Pekao szykuje nowy sposób otwierania rachunków na odległość. I pokazuje ciekawe statystyki dotyczące aplikacji mobilnej

Połowa mobilnych klientów Pekao wciąż korzysta z serwisu light a nie z aplikacji

W Pekao widać przyspieszenie, jeśli idzie o rozwój oferty dla klientów mobilnych. Od kilku miesięcy funkcjonuje aplikacja trzeciej generacji, a na II kw. bank zapowiedział udostępnienie w niej Blika. Niedługo później bank chce wprowadzić zupełnie nowy sposób aktywacji rachunków przez klientów, którzy dotąd nie mieli z bankiem żadnych relacji.

Jak może wiecie, obecnie banki stosują trzy metody zakładania kont nowym klientom: przez kuriera, przez przelew z innego banku oraz za pośrednictwem tzw. wideoweryfikacji. W pierwszym przypadku klient przechodzi proces zakładania rachunku na stronie internetowej, a następnie czeka na kuriera, który przywozi umowę i weryfikuje tożsamość klienta porównując dane wprowadzone przez niego z jego dowodem osobistym.

Przeczytajcie także:  Robi się ciasno na rynku aplikacji biletowych

To rozwiązanie stare i mało wygodne, bo klient nie może korzystać z rachunku od razu po jego założeniu. Lepsza jest więc aktywacja przelewem wykonanym z rachunku w innym banku. Niestety z opcji tej skorzystać mogą klienci ograniczonej liczby instytucji, które przystąpiły do stworzonego pod auspicjami Związku Banków Polskich odpowiedniego systemu wymiany danych. Wreszcie trzecia opcja, czyli wideoweryfikacja, zakłada sprawdzenie tożsamości klienta przez doradcę banku podczas wideokonferencji. Jak się jednak dowiaduję od bankowców, nie wszyscy klienci chcą z tego rozwiązania korzystać.

Dlatego Pekao ma mieć własny pomysł na zdalną aktywację rachunków. Niestety, projekt jest na wstępnym etapie realizacji, a bank trzyma go w tajemnicy. Niewiele więc na jego temat udało mi się dowiedzieć. Pierwszym możliwym terminem jego wdrożenia jest III kw. bieżącego roku. Tymczasem na odbywającej się dzisiaj konferencji Digital Banking and Payment Summits przedstawiciele Pekao pokazali kilka ciekawych statystyk na temat swojej nowej aplikacji mobilnej.

Przeczytajcie także:  Pekao wchodzi do Blika

Otóż z danych banku wynika, że wciąż 50 proc. mobilnych klientów Pekao wcale nie korzysta z aplikacji natywnej tylko z dostępnego w przeglądarce serwisu transakcyjnego w wersji light. Klienci ci są jednak zdecydowanie mniej aktywni pod względem transakcyjności. Pekao podaje, że użytkownicy aplikacji wykonują cztery razy więcej operacji finansowych na urządzeniach mobilnych niż osoby korzystające ze strony light.

Jeśli idzie o logowanie, tylko 1 proc. użytkowników wybiera metodę poprzez podanie hasła maskowanego. 89 proc. wybiera mobilny PIN a 10 proc. – biometrię odcisku palca oraz twarzy w przypadku najnowszych telefonów iPhone. Pekao zauważa również, że im dalej na Zachód tym więcej klientów korzysta przy logowaniu z biometrii. I tak np. w Warszawie decyduje się na to 15 proc. klientów, w Krakowie i Łodzi 18 proc. a we Wrocławiu 21 proc.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 3087 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Sprawiają, że pożyczanie pieniędzy jest proste jak nigdy dotąd. Kontomatik drugim nominowanym do tytułu Fintech Roku

Kontomatik znalazł się w grupie kilku fintechów z Polski, które mają szansę na tytuł. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi 7 czerwca podczas Cashless Fintech Evening powered by Mastercard

Śląski obniża do 50 euro odpowiedzialność klientów za fraudy kartowe. Wkrótce to będzie standard

Obniżenie limitu z obecnych 150 euro wymusza dyrektywa PSD II i przepisy związanych z nią tzw. RTS-ów

Postawili na blockchain, zaoferowali aplikację mobilną i telematykę. Bacca nominowana do tytułu Fintech Roku

Bacca jest jednym z kilku polskich fintechów, które mają szansę zdobyć tytuł. Zwycięzców poznacie już 7 czerwca podczas Cashless Fintech Evening powered by Mastercard

Tadeusz Kościński: polska karta nie była nam potrzebna po to, by mieć plastik z orłem, ale by obniżyć koszty akceptacji

Z wiceministrem w resorcie przedsiębiorczości i technologii Tadeuszem Kościńskim rozmawiam m.in. na temat programu Polski Bezgotówkowej, terminali w urzędach administracji publicznej i wpływie PSD II na rynek płatności bezgotówkowych

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapiszcie się do newslettera

Cashless na Youtube

wOKrWHZ7Jrc
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.