Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Historyczny lipiec w mBanku: logowań z urządzeń mobilnych było więcej niż z komputerów

Udostępnione dziś przez mBank statystyki pokazują, jak szybko zmienia się sposób korzystania przez klientów z usług finansowych

Rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski na swoim profilu na Twitterze napisał dzisiaj, że lipiec był pierwszym miesiącem w historii mBanku, gdy liczba logowań klientów na rachunki z urządzeń mobilnych była większa niż z komputerów. Jak podano, udział logowań ze smartfonów i tabletów za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz tzw. lekkiej wersji serwisu w przeglądarce wyniósł 51 proc.

Przeczytajcie także: Nowa aplikacja Pekao dopiero we wrześniu

Krzysztof Olszewski nie chciał niestety upublicznić danych w liczbach bezwzględnych. Udało mi się natomiast namówić go na pokazanie procentowych udziałów logowań mobilnych w lipcach w latach poprzednich. Statystyki doskonale pokazują, jak szybko zmienia się sposób korzystania z usług bankowych przez klientów. Otóż jeszcze w 2015 roku w pierwszym miesiącu wakacji udział logowań z urządzeń mobilnych wynosił 28 proc. Natomiast w roku 2016 było to 37 proc. Wynika więc z tego, że nie dość iż dynamika zastępowania komputerów smartfonami w zakresie zarządzania rachunkami jest wysoka, to jeszcze przyspieszyła na przestrzeni ostatnich lat.

Przeczytajcie także: mBank zwiększy funkcjonalność Android Pay

Jeżeli jeszcze ktoś ma wątpliwości, który z kanałów kontaktu klientów z bankami będzie w najbliższym czasie najważniejszy, to te dane powinny go ostatecznie przekonać – będzie to kanał mobilny. Zaskakuje mnie tylko fakt, że wciąż w wielu bankach dużo klientów loguje się na konto ze smartfona za pomocą przeglądarki a nie aplikacji mobilnej. Choć akurat to nie dotyczy pewnie posiadaczy rachunków mBanku, który ma jedną z najlepiej ocenianych aplikacji natywnych. W markecie Google Play zyskała 4,5 na 5 możliwych gwiazdek. Natomiast tutaj możecie sprawdzić, które aplikacje bankowe mają oceny jeszcze wyższe.

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2549 artykułów

Inne artykuły tego autora:

"Uważaj na kryptowaluty" kontra "Uważaj na waluty". Jest reakcja na kampanię KNF i NBP w sprawie cyfrowych pieniędzy

W internecie pojawiła się strona uwazajnawaluty.pl, która przedstawia wady pieniędzy emitowanych przez banki centralne

Play rozwiązał worek z aplikacjami ubezpieczeniowymi. W styczniu swoją zaprezentuje TU Europa. Nad kolejną pracuje Bacca

W kilka godzin po prezentacji apki Play Ubezpieczenia na prezentację swojej aplikacji zaprosiła TU Europa

Play uruchamia mobilny market ubezpieczeniowy. Ma być szybko, łatwo i tanio dzięki automatyzacji

Aplikacja Play Ubezpieczenia na urządzenia z Androidem ma znaleźć się w markecie Google Play dzisiaj. W App Store pojawi się jeszcze przed Nowym Rokiem

Blik nie odpuszcza terminali. Wkrótce jego kodami będzie można płacić w urządzenia Polskich ePłatności

Spółka potwierdza, że planuje udostępnić Blika na swoich terminalach na przełomie I i II kwartału przyszłego roku

Informacje o emocjach. To kolejne dane, które dla firm mogą być równie cenne, jak to gdzie byliście, albo co kupiliście

Zdaniem doktor Aleksandry Przegalińskiej z Massachusetts Institute of Technology informacje o tym jak klient się czuł podczas zakupu, mogą wkrótce decydować o tym, jaką ofertę dostanie od banku czy sklepu

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.