Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Banki zaczynają dostrzegać klientów mobile only. Kolejny tworzy dla nich skrzynkę z komunikatami w aplikacji

Użytkownicy bankowości mobilnej Millennium uzyskali dostęp do wiadomości na temat zmian w cennikach i regulaminach bezpośrednio w aplikacji

Wierzcie lub nie, ale klientów, którzy zarządzają swoim rachunkiem bankowym przez smartfona jest już całkiem dużo. Z najnowszego raportu Cashless na ten temat wynika, że w marcu osób, które logowały się na konto wyłącznie przez urządzenia mobilne, było ponad milion. Sam łapię się na tym, że coraz częściej wykonuję przelewy przez aplikację, a do serwisu transakcyjnego zaglądam tylko ze względów zawodowych.

Przeczytajcie także: Tak wygląda nowa aplikacja mBanku

I teraz wyobraźcie sobie, że utrzymujecie kontakt z bankiem wyłącznie przez aplikację. W jaki sposób dowiecie się o planowanych zmianach w cennikach, taryfach, regulaminach, itp.? Większość instytucji w oferowanych przez siebie aplikacjach nie zainstalowała skrzynek z tego rodzaju komunikatami. Dopominałem się o nie u znajomych bankowców od dawna, ale zwykle odpowiadali, że się to nie opłaca, bo klientów mobile only jest bardzo mało. To podejście wśród największych banków właśnie zaczyna się zmieniać.

Niedawno skrzynka z komunikatami pojawiła się w najnowszej wersji aplikacji mBanku. Dziś o jej wdrożeniu poinformował także Millennium. Wydaje mi się, że w najbliższym czasie stanie się to standardem i kolejne instytucje zaproponują podobne rozwiązania, niezależnie od wyników dyskusji na temat tzw. trwałego nośnika. Więcej o tym przeczytacie tutaj.

Przeczytajcie także: Polski złoty trafił do aplikacji Revolut

Natomiast aktualizacja apki Millennium przynosi jeszcze parę innych zmian. Klienci mogą teraz dodawać do historii transakcji zdjęcia paragonów, faktur lub gwarancji, opisywać transakcje oraz dodawać tagi, co później ułatwia wyszukiwanie. Dodatkowo mogą zaznaczyć na mapie lokalizację, w której przeprowadzili daną transakcję. Zaktualizowana wersja aplikacji mobilnej dostępna jest na systemy Android oraz iOS.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2399 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Alior wstrzymał zakładanie rachunków przez wideoweryfikację. Zdaniem banku tylko na chwilę

Ze strony internetowej Aliora zniknęła informacja, że nowy rachunek można założyć podczas wideokonferencji z doradcą banku

Blue Cash wrócił na ścieżkę wzrostu. Ale systemu Express Elixir już chyba nie dogoni

NBP podał przed chwilą, że zarówno pod względem liczby jak i wartości transakcji II kw. bieżącego roku był dla systemu Blue Cash lepszy od poprzedniego

Śrubujecie rekord. Już 66,7 proc. płatności odbywa się bez wkładania karty do POS-a

Najnowszy raport NBP na temat kart płatniczych pokazuje też znaczny wzrost średniej wartości transakcji zbliżeniowej kartą

Oto nowy pomysł na trwały nośnik: uwierzytelniona poczta w bankowości elektronicznej

Rozwiązanie chce wdrożyć BankMail, polska spółka z branży fintech

NBP odziera ze złudzeń cieszących się wzrostem popularności kart: w życiu codziennym rządzi gotówka

Taki wniosek można wyciągnąć z raportu banku centralnego na temat czynników oddziałujących na obrót gotówkowy w polskiej gospodarce

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Do aplikacji BZ WBK zalogujecie się odciskiem palca także na Androidzie

Bank właśnie udostępnił klientom aktualizację apki. Przed premierą…

Trzeci bank z Polski wdraża wideoweryfikację. Od jutra dzięki niej założycie konto w BZ WBK

Wcześniej rozwiązanie umożliwiające potwierdzanie tożsamości podczas połączenia wideo…

Dobra wiadomość dla banków z Polski: jest pozytywna opinia KNF na temat wideoweryfikacji

KNF uczula jednak instytucje finansowe, że biometria twarzy…

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.