Banki zaczynają dostrzegać klientów mobile only. Kolejny tworzy dla nich skrzynkę z komunikatami w aplikacji

Banki zaczynają dostrzegać klientów mobile only. Kolejny tworzy dla nich skrzynkę z komunikatami w aplikacji

Dodano: 18/05/2017 - 16:48

Użytkownicy bankowości mobilnej Millennium uzyskali dostęp do wiadomości na temat zmian w cennikach i regulaminach bezpośrednio w aplikacji

Wierzcie lub nie, ale klientów, którzy zarządzają swoim rachunkiem bankowym przez smartfona jest już całkiem dużo. Z najnowszego raportu Cashless na ten temat wynika, że w marcu osób, które logowały się na konto wyłącznie przez urządzenia mobilne, było ponad milion. Sam łapię się na tym, że coraz częściej wykonuję przelewy przez aplikację, a do serwisu transakcyjnego zaglądam tylko ze względów zawodowych.

Przeczytajcie także: Tak wygląda nowa aplikacja mBanku

I teraz wyobraźcie sobie, że utrzymujecie kontakt z bankiem wyłącznie przez aplikację. W jaki sposób dowiecie się o planowanych zmianach w cennikach, taryfach, regulaminach, itp.? Większość instytucji w oferowanych przez siebie aplikacjach nie zainstalowała skrzynek z tego rodzaju komunikatami. Dopominałem się o nie u znajomych bankowców od dawna, ale zwykle odpowiadali, że się to nie opłaca, bo klientów mobile only jest bardzo mało. To podejście wśród największych banków właśnie zaczyna się zmieniać.

Niedawno skrzynka z komunikatami pojawiła się w najnowszej wersji aplikacji mBanku. Dziś o jej wdrożeniu poinformował także Millennium. Wydaje mi się, że w najbliższym czasie stanie się to standardem i kolejne instytucje zaproponują podobne rozwiązania, niezależnie od wyników dyskusji na temat tzw. trwałego nośnika. Więcej o tym przeczytacie tutaj.

Przeczytajcie także: Polski złoty trafił do aplikacji Revolut

Natomiast aktualizacja apki Millennium przynosi jeszcze parę innych zmian. Klienci mogą teraz dodawać do historii transakcji zdjęcia paragonów, faktur lub gwarancji, opisywać transakcje oraz dodawać tagi, co później ułatwia wyszukiwanie. Dodatkowo mogą zaznaczyć na mapie lokalizację, w której przeprowadzili daną transakcję. Zaktualizowana wersja aplikacji mobilnej dostępna jest na systemy Android oraz iOS.

Newsletter