Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Polish Banks Have 9 Million Mobile Users and 2 Million Mobile Only Customers

PKO BP is the leader in both categories analyzed. ING, on the other hand, experienced a very significant increase in the number of customers who only use their services via smartphones

Data I obtained from thirteen of the biggest banks on the Polish market suggests that in September they had a total of 9.2 million customers who logged in to their accounts from a mobile device at least once during that month. It's an increase by approximately 0.25 million compared to June, when there were almost 9 million mobile customers.

Related: Polish Banks Have Almost 600 Thousand Customers Using Smartphone Contactless Payments. Cashless's 3rd Quarter 2017 Report

The leader among banks who can boast the largest number of customers who log in using their mobile devices (this includes not only apps, but also mobile browser versions of banking websites opened on mobile phones or tablets) is, predictably, Poland's biggest retail bank - PKO BP. The company's press office stated that almost 2.3 million of the bank's customers logged in to their account via a mobile device - over 180 thousand more than in June.

Related: 66.7 Percent of Card Transactions on the Polish Market Are Contactless

Pekao is in second place - however, the bank refused to share their current number of mobile customers, therefore the data included in the table is from June. This is also the case for BGŻ BNP Paribas, but the bank promised to send in current numbers at a later time. I will update the table once they do so. In third place we have mBank with over 1.5 million customers who manage their account via their smartphones or tablets. This includes customers who logged in to their accounts from a mobile device at least once during the whole third quarter of this year. The number of customers who logged in in September is probably higher, but the company's representatives said that they can't calculate the precise number.

As for mobile only users - customers who logged in to their account exclusively via mobile devices - their number exceeded 2.1 million in September. This category is also dominated by PKO BP. The bank had almost 750 thousand mobile only customers - over 100 thousand more than in June. It's worth noticing that ING had a significant increase in the number of this type of account users (96 thousand). This allowed the bank to move up from June's fourth place to second in our September report. mBank is in third place - with the stipulation that the data is for the whole quarter. In September alone, the number of mobile only customers was probably slightly higher than the 293 thousand indicated in the table.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2495 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Większość banków z Polski oferuje już aplikacje mobilne. Sprawdźcie swoją wiedzę na ich temat. Quiz Cashless

Trudno dziś wyobrazić sobie, by bank mógł uchodzić za nowoczesny nie posiadając w ofercie dobrej aplikacji na smartfony. Zapraszam na krótki test wiedzy na temat tego rozwiązania

Banki z Polski prowadzą już 204 oddziały w stylu cashfree. Najnowszy raport Cashless

Najwięcej placówek bez tradycyjnej obsługi kasowej posiada ING – prawie 100

ZBP w Sejmie: nadzór powinien przemyśleć wprowadzenie zakazu inwestycji w kryptowaluty

Zdecydowane stanowisko w stosunku do cyfrowych pieniędzy szef ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz przedstawił dziś podczas posiedzenia Komisji Finansów Publicznych

Już tysiąc urzędów w projekcie terminalizacji. KIR chwali się wynikami rządowego programu

W terminalach płatniczych zainstalowanych w ramach projektu do końca października zrealizowano bez mała 130 tys. transakcji

Banki SGB wprowadzają nowe, wspólne konto z kartą i aplikacją mobilną. W przyszłym roku zaoferują Android Pay

Nowy rachunek kosztuje tylko jednego złotego miesięcznie, a tak niska prowizja nie jest obarczona koniecznością spełniania żadnych dodatkowych warunków

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.