Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Allegro ma już ponad 13,2 mln klientów. W ciągu roku wartość ich zakupów wzrosła przeciętnie o 39 proc.

Użytkownicy allegro.pl wydają za pośrednictwem tej platformy na zakupy średnio 2880 zł rocznie

Spółka Allegro zaprezentowała raport z wynikami za I kw. 2021 roku. Firma poinformowała m.in., że liczba aktywnych klientów przekroczyła 13,2 mln – to o 13,4 proc. więcej niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Przeciętne roczne wydatki na jednego kupującego wzrosły do blisko 2880 zł, czyli o prawie 39 proc. Gigant e-commerce chwali się także dwucyfrowym wzrostem liczby sprzedawców, w tym zagranicznych.

Przeczytajcie także: PKO BP wprowadza dark mode do IKO

Operator Allegro podtrzymał plan zainwestowania w tym roku 550-600 mln zł. Środki będą przeznaczane głównie na rozwój platformy oraz nowe rozwiązania logistyczne. W serwisie cashless.pl możecie przeczytać, że Allegro uruchomi w tym roku własną sieć automatów paczkowych. Początkowo będzie ich 1,5 tys. Niedawno okazało się też, że firma rozbuduje sieć punktów, z których będzie można odbierać zakupy realizowane na platformie. Allegro Punkty mają ruszyć jeszcze w maju, a pierwszym partnerem będzie Kolporter.

Firma poinformowała także, że fintech Allegro Pay odnotował trzycyfrowy wzrost kwartał do kwartału i projekt ten będzie dynamicznie rozwijany. Spółka przekazała również, że uruchomiona w lutym platforma Allegro Biznes, czyli usługa dla firm, spotkała się z dobrym przyjęciem, zwłaszcza przez mniejsze i średnie przedsiębiorstwa. Nie podano jednak szczegółów.

Przeczytajcie także: Sztuczna inteligencja na dobre zagościła w Warcie

Warto jeszcze spojrzeć na same wyniki. W pierwszych trzech miesiącach 2021 roku wartość sprzedanych produktów na platformie Allegro sięgnęła 9,6 mld zł. Oznacza to wzrost o ponad 46 proc. w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem. Przychody wzrosły o ponad 61 proc. do 1,21 mld zł, a zysk aż o blisko 158 proc. do 269,6 mln zł. Największy, bo ponad 82-procentowy udział w przychodach ogółem miał segment marketplace. Z kolei usługi reklamowe odpowiadały za 8,4 proc. przychodów, własna sprzedaż detaliczna za 4,9 proc., a porównywarka Ceneo.pl za 4,1 proc.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies