Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kolejny ubezpieczyciel wycofuje się z polskiego rynku. Grupa Ergo podjęła decyzję o likwidacji DAS-a

DAS, towarzystwo oferujące ubezpieczenia ochrony prawnej, zakończy swoją działalność w Polsce do 2023 r.

Z polskiego rynku zniknie kolejny ubezpieczyciel. Mowa o DAS, towarzystwie oferującym ubezpieczenia ochrony prawnej. Taką decyzję podjął właściciel spółki, czyli grupa Ergo, która polskim klientom znana jest głównie dzięki działalności Ergo Hestii.

Jak podano w komunikacie, decyzję podjęto w ramach optymalizacji międzynarodowego portfolio grupy Ergo, a wygaszanie działalności potrwa do końca 2023 r. Pozostały portfel klientów zostanie przejęty przez Ergo Hestię. Formalnie rozpoczęcie procesu likwidacji jest uzależnione od braku sprzeciwu ze strony Komisji Nadzoru Finansowego i planowane jest na 1 lipca tego roku. Od tego czasu DAS przestanie sprzedawać nowe ubezpieczenia oraz nie będzie wznawiał już zawartych polis. Firma zapewnia, że jej wycofanie się z rynku nie będzie miało wpływu na obsługę aktywnych umów i wynikających z nich szkód.

Przeczytajcie także: Układ sił na rynku po przejęciu Axy przez Uniqę

DAS sprzedaje tylko jeden typ ubezpieczeń – ochronę prawną. W zakresie tego typu polis ma ok. 20 proc. udziału w rynku, a konkuruje m.in. z Europą, Allianzem czy PZU. Ubezpieczenia ochrony prawnej to usługa mało znana nad Wisłą. W ramach takiej polisy klient może liczyć na pomoc ubezpieczyciela, jeśli popadnie w problemy natury prawnej. Firma pokryje koszty adwokata czy rozprawy sądowej.

W ostatnich latach DAS rozwijał również usługę tzw. doradztwa prawnego, w ramach którego wspierał swoich klientów w sprawach znacznie bardziej codziennych, np. w razie kłopotów z reklamacją butów, przy ubieganiu się o odszkodowanie za spóźniony lot czy przy staraniach o rekompensatę za warunki w hotelu odbiegające od przedstawionych w ofercie. Tego typu działania miały pomóc ubezpieczycielowi przebić się do świadomości klientów z przekazem, że ochrona prawna naprawdę może się przydać.

Przeczytajcie także: Losy polskiej Avivy nadal niepewne

Wygląda na to, że tego celu nie udało się w sposób satysfakcjonujący zrealizować i przekonać do siebie szerszej rzeszy klientów, a DAS pozostaje najbardziej znany z okrągłych, granatowych naklejek na TIR-ach. Firmy transportowe to bowiem jeden z ważniejszych klientów DAS-a, a wielu kierowców chętnie umieszcza logo firmy na swoich pojazdach, wiedząc, że znana za granicą marka może pomóc rozwiązać niejeden problem. Ubezpieczyciel, współpracujący z siecią kancelarii z polskojęzycznymi prawnikami, zapewni wsparcie np. w razie kolizji – pomoże w dopełnieniu formalności, skontaktuje z adwokatem i opłaci jego usługi, a w razie potrzeby pokryje również koszty postępowania czy chociażby tłumaczeń sądowych.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies