Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Możecie mieć problem z płatnościami za pomocą Orlen Pay. Niektóre transakcje są odrzucane

Orlen tłumaczy, że przyczyną kłopotów jest wymóg silnego uwierzytelniania płatności kartowych w e-commerce i radzi korzystać z alternatywnych narzędzi płatniczych

Kierowcy korzystający z Orlen Pay mogą mieć trudności z płaceniem na stacjach. Problem dotyczy tych użytkowników, którzy jako źródło pieniądza wskazali kartę. Koncern zachęca więc, aby w najbliższym czasie do płacenia za pomocą Orlen Pay wykorzystać Blika, Apple Pay bądź Google Pay. Problem ma zaś zostać rozwiązany w ciągu kilku tygodni.

Przeczytajcie także: Orlen zapowiada rozwój usług kurierskich

Jak informuje swoich klientów Orlen, przyczyną kłopotów jest obowiązujący od początku tego roku wymóg silnego uwierzytelniania płatności kartą w e-commerce. Zgodnie z zasadami wprowadzonymi przez dyrektywę PSD II niektóre operacje muszą być przez właściciela karty dodatkowo potwierdzone np. autoryzacją mobilną, PIN-em lub kodem z SMS-a. Jak się okazuje, w przypadku niektórych banków i operatorów rozwiązań płatniczych współpraca w tym zakresie jeszcze szwankuje, co skutkuje odrzuceniem transakcji. Kłopoty z płatnościami kartowymi na początku roku mieli również np. użytkownicy aplikacji Uber Eats czy posiadacze kart firmowych wydanych przez ING.

Przeczytajcie także: Circle K rozszerza dostępność płatności mobilnych

Na dostosowanie się do nowych wymogów banki, sklepy e-commerce i operatorzy rozwiązań płatniczych mieli dość dużo czasu. Początkowo nowe przepisy powinny bowiem wejść w życie już 14 września 2019 r. Termin ten przesunięto na 31 grudnia 2020 r. Mimo to nie wszystkim podmiotom udało się wprowadzić odpowiednie zmiany. A informacje na temat tego, jakich zasad potwierdzania niektórych operacji kartą możecie się spodziewać w swoim banku, znajdziecie w tekście: Nowe zasady potwierdzania transakcji kartą w internecie. Zobaczcie, jakie zmiany wprowadzi Wasz bank.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies