Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Lemonade próbuje swoich sił w ubezpieczeniach na życie. Na razie z oferty mogą skorzystać tylko amerykańscy klienci insurtechu

Umowę zawiera się podczas rozmowy z botem, za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony internetowej Lemonade

Amerykański insurtech Lemonade rozpoczął sprzedaż ubezpieczeń na życie. Dotychczas firma specjalizowała się w polisach mieszkaniowych, które oferuje przez aplikację mobilną i serwis internetowy. Ochoczo korzysta przy tym z nowoczesnych technologii, obsługując klienta za pomocą botów i wykorzystując mechanizmy sztucznej inteligencji do likwidacji szkód. Niedawno insurtech poszerzył ofertę o ubezpieczenia zwierząt domowych. A teraz jego amerykańscy klienci mogą kupić za jego pośrednictwem polisę życiową.

Przeczytajcie także: Lemonade wystartowało we Francji

Podobnie jak w przypadku ubezpieczeń mieszkaniowych, tak i w życiówce wyróżnikiem Lemonade ma być wygoda zakupu. Polisę da się nabyć całkowicie zdalnie. Insurtech nie wymaga od klienta wykonania badań medycznych, a jedynie odpowiedzi na kilka pytań na temat zdrowia, które bot zadaje w procesie zawierania umowy. Ochronę oferuje osobom między 21 a 55 rokiem życia, które powinny być "generalnie zdrowe", czyli nie mieć problemów kardiologicznych, nowotworu lub innych poważnych chorób. Lemonade deklaruje, że koszt terminowego ubezpieczenia na życie zaczyna się od 9 dolarów miesięcznie.

Przeczytajcie także: Ubezpieczyciele nie lubią sprzedawać przez własne aplikacje

O ile w przypadku ubezpieczeń mieszkań Lemonade sprzedaje swoje własne polisy, o tyle w ubezpieczeniach życiowych jest jedynie pośrednikiem. Ochronę klientom zapewnia North American Company for Life and Health, a przy zawieraniu umów insurtech korzysta z platformy Bestow. To właśnie sięgnięcie po rozwiązanie dostarczane przez Bestow umożliwia automatyczny underwriting, czyli wycenę ryzyka charakterystycznego dla danego klienta i zaproponowanie adekwatnej stawki bez konieczności ingerencji ludzkiej.

Obecnie Lemonade działa w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Holandii i Francji. A w planach ma dalszy rozwój na rynkach europejskich, w tym w Polsce. Na początku tego roku firma pochwaliła się, że z jej usług skorzystało ponad milion klientów. W ubiegłym roku insurtech zadebiutował na nowojorskiej giełdzie, a jego wycena rynkowa sięga 9 mld dolarów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies