Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Za pięć lat wartość polskiego e-commerce wyniesie 162 mld zł. Sklepów w sieci będzie przybywać

Dynamiczny wzrost sprzedaży będzie dotyczył przede wszystkim produktów spożywczych oraz tych z kategorii zdrowie i uroda

Z analizy PwC "Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026" wynika, że wartość brutto polskiego rynku handlu internetowego wzrośnie do 162 mld zł w 2026 roku. Oznacza to, że średnioroczny wzrost wyniesie 12 proc. W kolejnych latach powinna też rosnąć liczba sklepów internetowych – w porównaniu z państwami Zachodu, wciąż jest ich u nas relatywnie mało.

Przeczytajcie także: Authologic nawiązał współpracę z operatorem serwisu Przelewy24

PwC podało, że sprzedaż produktów i usług przez internet prowadzi około 150 tys. polskich przedsiębiorstw. Korzystają oni z własnych sklepów oraz platform typu marketplace. Ponad jedna trzecia przedsiębiorstw prowadzących sklepy online jest też obecna na Allegro. Alternatywą dla giganta rodzimego e-commerce niebawem stanie się Amazon, który pod koniec stycznia ogłosił, że rozpocznie działalność w naszym kraju.

Przeczytajcie także: Orlen zapowiada rozwój usług kurierskich

W ostatnim roku zdecydowanie wzrosła liczba klientów korzystających z e-handlu. Według danych PwC blisko 85 proc. Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości zakupów w sieci. Najszybciej powinna wówczas rosnąć sprzedaż produktów spożywczych oraz tych z kategorii zdrowie i uroda. Pandemia i lockdowny pozytywnie zatem wpłynęły na rozwój części rynku. Najlepszym przykładem Inpost, który rośnie właśnie za sprawą boomu w sektorze e-commerce. Po przeciwnej stronie jest chociażby wypożyczalnia aut innogy go!, która poinformowała dzisiaj o zakończeniu działalności.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies