Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wielu zainteresowanych spółką eobuwie.pl. CCC chce uzyskać ze sprzedaży mniejszościowych udziałów nawet 500 mln zł

Decyzja w sprawie inwestora w spółce eobuwie.pl ma zapaść jeszcze w tym kwartale

Prezes notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych spółki CCC Marcin Czyczerski poinformował o dużym zainteresowaniu wśród potencjalnych inwestorów nabyciem akcji, należącej do grupy firmy eobuwie.pl. – Spodziewamy się, że zgodnie z zapowiedziami w I kw. będziemy podejmować finalne decyzje w tej sprawie – powiedział Czyczerski podczas wideokonferencji z inwestorami, cytowany w depeszy Polskiej Agencji Prasowej.

Przeczytajcie także: Answear.com debiutuje na giełdzie

Eobuwie.pl to sklep internetowy, notujący duże wzrosty obrotów w ostatnich kwartałach. Według wstępnych danych jego sprzedaż w całym 2020 r. wzrosła w stosunku do roku poprzedniego o 52 proc., do ok. 2,2 mld zł. W ostatnim kwartale ubiegłego roku firma miała ponad 720 mln zł przychodów – wzrost w porównaniu z tym samym kwartałem 2019 r. o ponad 60 proc. CCC spodziewa się, że ze sprzedaży mniejszościowego pakietu akcji eobuwie.pl może uzyskać nawet 500 mln zł. Pieniądze mają zostać przeznaczone m.in. na rozwój eobuwie.pl.

Przeczytajcie także: Allegro Smart może stać się mniej atrakcyjny

W ostatnich miesiącach można obserwować wiele zmian właścicielskich w firmach działających w obszarze e-commerce. Pandemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia handlu stacjonarnego powodują wzrost obrotów sklepów internetowych. To skutkuje wzrostem ich wycen i zachęca właścicieli do monetyzacji swoich udziałów. Ostatnio na warszawskiej giełdzie zadebiutowały akcje takich reprezentantów e-commerce jak Allegro czy Answear.com. Do wejścia na parkiet przygotowuje się też prawdopodobnie potentat na polskim rynku paczkomatów – firma Inpost.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies