Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Allegro Smart może stać się mniej atrakcyjny. Możliwe, że posiadając pakiet, i tak będziecie musieli zapłacić za wysyłkę do paczkomatu

Część sprzedawców decyduje się na usunięcie paczkomatów z listy darmowych metod dostawy w ramach pakietu Allegro Smart

Allegro wprowadziło 4 stycznia zmiany w swoim cenniku. Obecnie sprzedający musi ponieść część kosztów wysyłki, jeśli klient korzystający z pakietu Allegro Smart wybierze dostawę do paczkomatu. Nieoczywistą, a nieprzyjemną dla klientów konsekwencją tej zmiany, jest możliwe zmniejszenie się liczby ofert zapewniających w ramach "smarta" wysyłkę do paczkomatu.

Przeczytajcie także: Allegro zwróci sprzedawcom opłaty za przesyłki Smart

Przypomnijmy, że do tej pory klient płacił platformie roczną opłatę za pakiet, a koszty wysyłki poszczególnych zamówień brało na siebie Allegro. Od poniedziałku potentat e-commerce angażuje jednak w finansowanie wysyłki do paczkomatu również sprzedawców, którzy dotychczas nie partycypowali w kosztach dostawy. Przy zamówieniach do 100 zł sprzedawcy zostanie doliczone 0,99 zł do rachunku za usługi Allegro, a przy zamówieniach powyżej 100 zł będzie to 1,99 zł.

Jeśli sprzedawca nie godzi się na taką formę rozliczenia, może usunąć paczkomaty z listy sposobów dostawy dostępnych nieodpłatnie dla klienta w ramach pakietu Smart. Oferta nadal będzie wtedy oznaczona jako Smart, jednak kupujący będzie mógł za darmo skorzystać tylko z mniej popularnych sposobów wysyłki, takich jak Paczka w Ruchu, odbiór w punkcie Żabka, Orlen lub UPS czy automat paczkowy Poczty Polskiej. Co ważne, sprzedawca w takiej sytuacji może nadal oferować klientom wysyłkę do paczkomatów Inpostu, tyle że nie będzie ona już uwzględniana jako jedna z metod z pakietu Smart, w związku z czym klient będzie musiał za nią normalnie zapłacić.

Przeczytajcie także: BIK: wciąż spada liczba kredytówek

Nie wiadomo, jak wielu sprzedawców zdecyduje się na taki krok. Można się domyślać, że atrakcyjność "smarta" i paczkomatów dla klientów skłoni wystawców do pozostania przy dotychczasowym modelu mimo wprowadzonej opłaty. Jednak już w poniedziałek można było trafić na oferty, w których sprzedawcy wycofali paczkomaty z bezpłatnych sposobów wysyłki. Z pewnością nie ucieszyło to klientów, którzy po wyborze oferty oznaczonej logo Smart nie znaleźli w niej swojej ulubionej formy dostawy.

Jak podaje Allegro, pakiety Smart cieszą się bardzo dużą popularnością wśród kupujących. A osoby korzystające z tej usługi robią zakupy 2,5-krotnie częściej niż pozostali użytkownicy platformy zakupowej. Obecnie ponad 60 proc. aktywnych ofert ma oznaczenie Smart. Allegro, poproszone przeze mnie o komentarz w tej sprawie, jest dobrej myśli. – Klienci Smart! uwielbiają wygodę darmowych dostaw i sprzedający zdają sobie doskonale z tego sprawę. Widzą dokładnie, ile transakcji jest realizowanych z konkretną formą dostawy, dlatego nie widzimy negatywnych efektów zmian w regulaminie, wręcz odwrotnie. Owszem są pojedyncze przypadki, ale z naszych danych jasno wynika, ze liczba ofert z darmową dostawą w Smart! do Paczkomatów rośnie każdego dnia – zaznacza Marcin Gruszka z Biura Prasowego platformy.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies