Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Answear.com debiutuje na giełdzie. Akcje spółki e-commerce poszły mocno w górę

Pozyskane na rynku pieniądze platforma modowa zamierza przeznaczyć m.in. na powiększanie oferty produktowej, rozwój marki własnej oraz infrastruktury

Spółka Answear.com zadebiutowała dzisiaj na Giełdzie Papierów Wartościowych. I był to debiut udany: obecnie za jedną akcję trzeba zapłacić około 36 zł, a zatem o około 44 proc. więcej niż wynosiła cena wyjściowa. Rozpoczęcie notowań poprzedziła publikacja wstępnych danych za IV kw. 2020 roku. Firma wypracowała wówczas 144 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 37 proc. względem analogicznego okresu 2019 roku). W całym 2020 roku przychody zwiększyły się o 31 proc. i wyniosły 408 mln zł.

Przeczytajcie także: Allegro Smart może stać się mniej atrakcyjny

Na temat planowanego debiutu Answear.com mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze we wrześniu 2020 roku. Firma informowała wówczas o złożeniu prospektu emisyjnego do zatwierdzenia przez KNF. Z kolei pod koniec grudnia spółka podawała szczegóły przydzielenia akcji w pierwszej ofercie publicznej. Okazało się, że do inwestorów indywidualnych trafiło ok. 644 tys. akcji (redukcja w tej transzy wyniosła 96,6 proc., co oznacza, że popyt znacznie przewyższył liczbę oferowanych akcji). Inwestorom instytucjonalnym przypadło prawie 2,6 mln akcji. Cenę emisyjną ustalono na 25 zł za akcję, a dzięki emisji spółka pozyskała 45 mln zł.

Platforma Answear.com działa od dekady i obecnie jest dostępna w kilku krajach: Polsce, Czechach, Rumunii, Bułgarii, a także na Ukrainie, Słowacji i Węgrzech. Spółka zapewnia, że jej sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie i żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w jej całkowitych przychodach. Na platformie sprzedawane są odzież, obuwie oraz akcesoria. Przedstawiciele firmy przekonywali podczas debiutu, że pozyskane pieniądze istotnie wzmocnią rozwój Answear.com. Posłużą powiększeniu oferty produktowej, zwłaszcza w segmencie premium, rozwojowi marki własnej oraz infrastruktury. Zostaną też wykorzystane do ekspansji geograficznej i realizowania kampanii marketingowych.

Przeczytajcie także: KIR podsumowuje wdrożenia usługi mojeID w minionym roku

Warto wspomnieć, że spółka przygotowała program lojalnościowy Answear Club Investor dla indywidualnych posiadaczy akcji firmy. Do klubu może przystąpić każdy inwestor z co najmniej 50 akcjami Answear.com na rachunku maklerskim. Członkowie ACI mogą liczyć na 20-procentowy rabat (na produkty nieprzecenione, z wyłączeniem niektórych marek), wcześniejszy dostęp do akcji rabatowych i ofert specjalnych, a także usługę personal shoppera (porady stylisty). Firma ma nadzieję, że uda jej się zwiększyć grono osób, które będą jednocześnie jej akcjonariuszami i klientami.

Answear.com to drugi w ostatnim czasie przedstawiciel branży e-commerce, który trafił na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Kilka miesięcy temu spektakularny debiut odnotował lider polskiego handlu internetowego – firma Allegro. Jej wartość rynkowa przekroczyła w pewnym momencie 100 mld zł. Wkrótce na giełdę może wrócić też właściciel Inpostu, który jest operatorem największej w Polsce sieci paczkomatów. Firma, która w przeszłości była już notowana na GPW, teraz prawdopodobnie trafi na parkiet w Holandii.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies