Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Młodzi bankują szybciej, ale banki pamiętają i o starszych

Bank Śląski doszedł do ciekawych wniosków na temat odmiennych sposobów korzystania z serwisu transakcyjnego przez osoby w różnym wieku

ING rozpoczął udostępnianie nowego systemu jesienią ubiegłego roku. Teraz mogą z niego korzystać wszyscy klienci indywidualni, przy czym mogą przełączać się między starym a nowym serwisem. Z informacji przekazanych przez biuro prasowe Śląskiego wynika, że już kilkaset tysięcy użytkowników jego rachunków korzysta z nowego narzędzia.

Jak pewnie wiecie, Śląski podczas budowy nowego systemu zdecydował się na zastosowanie ciekawego rozwiązania: poszczególne etapy powstawania serwisu transakcyjnego były konsultowane z grupami klientów w różnym wieku, posiadającymi różne wykształcenie, miejsce zamieszkania, itd. Konsultacje te miały wykazać, które elementy nowego rozwiązania są zrozumiałe, a które wymagają poprawy. Przy okazji uwydatniły różnice w sposobie korzystania z serwisu transakcyjnego pomiędzy osobami w różnym wieku.

Przeczytajcie także: Rekordowy kwartał bankowości elektronicznej

Na przykład Śląski zdecydował się na zastosowanie tzw. „hamburgera", czyli menu rozwijającego się po kliknięciu ikony w postaci trzech poziomych kresek, które jest niemalże naturalnym elementem każdej aplikacji na smartfony. To oczywiste rozwiązanie dla klientów młodych, ale osoby starsze w pierwszej chwili go nie rozumiały – Badania wykazały jednak, że przy drugim czy następnym kontakcie z tym elementem interfejsu, użytkownicy nie mieli już problemu z prawidłową interpretacją, do czego on służy – mówi Tomasz Opalski, odpowiedzialny za badania w projekcie Moje ING.

Bank rozwija system o kolejne funkcje, które mogą być nowe dla klientów. Dlatego zdecydował się na zastosowanie w serwisie internetowym jeszcze innego rozwiązania, znanego z aplikacji mobilnych, czyli tzw. onboardingu. To swojego rodzaju prosta instrukcja obsługi wyświetlana podczas pierwszego logowania do nowego systemu w formie dostosowanej do ekranu urządzenia, z którego korzysta klient. – Nasze badania wykazały, że taki element jest szczególnie ważny dla starszych klientów, którzy chcą poznać nowe funkcje przed zastosowaniem – twierdzi Wojciech Kot z zespołu pracującego nad nowym systemem Śląskiego.

Przeczytajcie także: Koniec z powiększaniem strony banku na smartfonie

Wyniki konsultacji wskazują również na jeszcze inne różnice w sposobie korzystania z bankowości internetowej pomiędzy ludźmi w różnymi wieku. – Ludzie starsi mają dużo wyższy poziom cierpliwości i chcą się uczyć. Będą tak długo szukać potrzebnej funkcji, aż ją znajdą. Młodzi robią wszystko szybko, zwracają uwagę przede wszystkim na elementy graficzne i jak czegoś nie mają w zasięgu wzroku, szybko się zniechęcają – mówi Marek Owczarczyk z ING Banku.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies