Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Uwaga na fałszywe reklamy Millennium na portalach społecznościowych. Przestępcy, kusząc rzekomymi nagrodami, wykradają dane

Przestępcy przekonują, że aby zdobyć rzekomą nagrodę, należy podać dane logowania do banku

Bank Millennium wydał komunikat z ostrzeżeniem przed fałszywymi reklamami, w których oszuści podszywają się pod tę instytucję. Są one zamieszczane w mediach społecznościowych i kuszą rzekomymi nagrodami dla lojalnych klientów. Przestępcy przekonują, że do uzyskania nagrody niezbędne jest podanie MilleKodu, czyli loginu do banku. Instytucja uczula, by nigdy nie podawać tej informacji ani innych danych do logowania w miejscach, które nie są do tego przeznaczone.

Przeczytajcie także: KNF zajął stanowisko w sprawie kryptoaktywów

Millennium przypomina, że logować się na konto klient powinien jedynie na stronie banku. Jednocześnie zaznacza, iż w procesie tym nigdy nie prosi o podawanie danych karty płatniczej czy wpisywanie całego numeru PESEL albo dowodu osobistego – instytucja wymaga dwóch losowo wybranych znaków identyfikatora. Bardzo istotne jest także uważne czytanie otrzymywanych wiadomości SMS: należy sprawdzać operacje, które się potwierdza, i zwracać uwagę na szczegóły komunikatu – np. język wiadomości.

Przeczytajcie także: Banki mają już ponad 500 oddziałów bezgotówkowych

Kilka tygodni temu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl o innym komunikacie bezpieczeństwa Millennium. Problem dotyczył wówczas przestępców dzwoniących do klientów z ofertą pomocy przy zainstalowaniu i aktywowaniu aplikacji. Nieświadomi użytkownicy pomagali oszustom wyłudzić informacje takie jak MilleKod, H@sło SMS, słowo-kod. W ten sposób przestępcy mogą aktywować na swoim urządzeniu aplikację powiązaną z rachunkiem klienta.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies