Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Uwaga na aktywację aplikacji. Oszuści wykorzystują ten proces do przejęcia kontroli nad kontami. Ostrzegają Alior i Millennium

Z ostrzeżeń Aliora i Millennium wynika, że przestępcy starają się zainstalować aplikacje na swoich urządzeniach lub wgrywają na smartfony ofiar złośliwe oprogramowanie

Bank Millennium napisał w komunikacie bezpieczeństwa, że zidentyfikował nową metodę przejmowania kontroli nad rachunkami klientów. Wykorzystuje ona proces aktywacji aplikacji mobilnej banku na urządzeniu użytkownika. Oszuści próbują wyłudzać informacje takie jak MilleKod, H@sło SMS, słowo-kod, aby dzięki nim aplikację powiązaną z rachunkiem nieświadomego co się dzieje klienta aktywować na swoim urządzeniu.

Przeczytajcie także: Alior też wprowadzi Google Pay bez PIN-u na terminalu

Z komunikatu Banku Millennium można wnioskować, że przestępcy dzwonią do klientów z ofertą pomocy przy zainstalowaniu i aktywowaniu aplikacji. Dlatego instytucja przypomina, że informacje usłyszane podczas automatycznego połączenia w czasie aktywacji aplikacji mobilnej należy wprowadzać wyłącznie na swoim telefonie. Nie należy więc ich udostępniać komukolwiek albo wpisywać ich na nieswoich urządzeniach czy na stronach internetowych, nawet łudząco podobnych do strony banku. Millennium przypomina także, że nie potwierdza jakichkolwiek operacji poprzez zaznaczenie przez użytkownika obrazka na ekranie jego urządzenia.

Przeczytajcie także: Konta Citibanku dostępne w serwisie Millennium

Tymczasem ostrzeżenie o kolejnym ataku na swoich klientów opublikował także Alior. Bank napisał, że ponownie obserwuje wzmożoną aktywność wymierzoną w klientów polegającą na podszywaniu się przestępców pod pracowników. Oszuści dzwonią z numeru, który wyświetla się jako prawdziwy numer infolinii Aliora. Podczas rozmowy najczęściej powołują się na względy bezpieczeństwa, czy włamanie na konto i zachęcają do szybkiego podania swoich danych lub instalacji oprogramowania, które w rzeczywistości służy do kradzieży środków z konta.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies