Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pandemia o kilka lat przyspieszyła rozwój spożywczego e-commerce. Zauważalnie wzrosło zainteresowanie zdrową żywnością

Zdaniem specjalistów konkurowanie ceną na rynku internetowego handlu żywnością może nie wystarczyć, by przetrwać

Rozwój segmentu spożywczego w e-commerce przyspieszył z powodu pandemii koronawirusa o nawet 4 lata – informuje agencja ISBnews, powołując się na wyniki europejskiego badania konsumentów przeprowadzonego przez Bain&Company. Eksperci przewidują, że kupowanie żywności przez internet nie jest sezonową modą i zostanie z nami na dłużej. Świadczy o tym m.in. fakt, że latem, gdy rozluźniono obostrzenia, klienci nie zrezygnowali z zakupów online.

Przeczytajcie także: Revolut oferuje klientom własną bramkę płatniczą

Z badania wynika, że połowa Europejczyków kupowała online produkty spożywcze. Kilka miesięcy wcześniej robiło to czterech na dziesięciu konsumentów. Spośród osób, które po raz pierwszy skorzystały z e-grocery w czasie pandemii, około jedna trzecia zamierza nadal używać tego rozwiązania. Co ciekawe, ten trend sprawił, że rośnie liczba producentów żywności otwierających sklepy internetowe. Przykładem z rodzimego rynku są Mlekovita oraz Herbapol-Lublin.

Przeczytajcie także: Zmiany na Allegro. Sprzedających czekają opłaty za paczkomaty

Na Starym Kontynencie czynnikiem decydującym o zakupie w przypadku sklepów internetowych pozostaje jakość. Bain&Company zwraca też uwagę na to, że największym wyzwaniem dla firm działających w e-commerce, jest zaoferowanie klientom jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Samo rywalizowanie ceną może nie wystarczyć, ponieważ konkurencja jest zbyt duża. Dobrym rozwiązaniem może być m.in. skupienie się na rynkowych niszach – np. zdrowej żywności, która w czasie pandemii zdecydowanie zyskała na popularności.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies