Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zdalna sprzedaż ubezpieczeń w czasie pandemii – dojrzałe rozwiązania czy prowizorka? Zapraszam na pierwsze spotkanie z cyklu Cashless Insurtech Live

Najbliższe spotkanie Cashless Insurtech Live odbędzie się w piątek, 4 grudnia

Wybuch pandemii koronawirusa sprawił, że ubezpieczyciele niemalże z dnia na dzień musieli wdrożyć istotne zmiany w sposobie działania. Wprowadzenie ograniczeń w kontaktach międzyludzkich znacząco wpłynęło bowiem na dominujący sposób dystrybucji ubezpieczeń, jakim jest sprzedaż agencyjna, opierająca się na osobistym spotkaniu klienta z pośrednikiem. Firmy musiały więc wypracować odpowiednie procedury, ale także zainwestować w rozwiązania technologiczne, które umożliwiają działanie w nowych warunkach.

Przeczytajcie także: UFG wprowadza własne rozwiązanie do potwierdzania tożsamości

Wbrew niektórym prognozom blokada gospodarcza nie spowodowała nagłego wzrostu zainteresowania klientów zakupem polisy przez telefon czy online przez stronę www ubezpieczyciela. Eksperci podają, że po niewielkim zwiększeniu zdalnej sprzedaży, jej udział wrócił do wcześniejszego, niezbyt wysokiego poziomu. Klienci pozostali wierni agentom, a kluczowym zadaniem, z jakim musieli się zmierzyć ubezpieczyciele, było umożliwienie pośrednikom obsługi klientów na odległość.

Ubezpieczyciele wyszli z tej sytuacji obronną ręką, a agenci szybko przenieśli swoje kontakty z klientami do świata cyfrowego. Wydaje się jednak, że część przyjętych środków zaradczych to rozwiązania tymczasowe i prowizoryczne.

Podczas najbliższego spotkania Cashless Insurtech Live postaramy się znaleźć odpowiedzi m.in. na pytanie o to, co ubezpieczyciele mogą zrobić, by zdalna obsługa była wygodna dla ubezpieczonego i pośrednika, które przyjęte w czasie pandemii rozwiązania pozostaną na rynku dłużej, a które bezwzględnie będą musiały zostać zastąpione? Jakich narzędzi ubezpieczyciele potrzebują, by zdalne zawieranie umów ubezpieczenia – szczególnie w odniesieniu do bardziej wrażliwych polis życiowych – było bezpieczne i zgodne z prawem? Zaproszeni przez cashless.pl eksperci będą też się zastanawiać, czy wraz ze zwiększającą się dojrzałością cyfrową klientów rola pośrednika pozostanie taka sama.

Przeczytajcie także: Zakup ubezpieczenia na życie w Nationale-Nederlanden bardziej zdalny

To wybrane zagadnienia, o których będziemy rozmawiać podczas najbliższego odcinka Cashless Insurtech Live – pierwszego programu, poświęconego zmianom technologicznym w branży ubezpieczeniowej. Dyskusję będzie można oglądać na żywo w piątek, 4 grudnia o godz. 12 za pośrednictwem takich serwisów jak YouTube, Facebook, Twitter oraz bezpośrednio na stronie cashless.pl. Po zakończeniu transmisji zapis spotkania będzie dostępny na kanale cashless.pl na YouTube. Partnerem merytorycznym najbliższego Cashless Insurtech Live jest firma PWPW.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies