Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Getin chciał podnosić ceny swoich usług, gdy np. podrożeją znaczki. Zdaniem UOKiK-u to niedozwolone

UOKiK wydał dziś trzy decyzje względem Getinu, dotyczące zasad zmiany taryfy, wyliczania kursów dla spłacających kredyty walutowe oraz dystrybucji obligacji GetBack

Bank nie może uzależniać zmian w taryfie opłat i prowizji oraz w warunkach umów, dotyczących wydawania kart płatniczych, udzielania pożyczek czy prowadzenia rachunków, od szerokiego i nieprecyzyjnego katalogu okoliczności – tak wynika z decyzji wydanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów względem Getin Noble Banku. W ocenie UOKiK-u niedozwolone są na przykład takie postanowienia umowne, w których bank zastrzegał sobie możliwość zmiany cennika z uwagi na nowe stawki cen prądu, taryf pocztowych czy telekomunikacyjnych.

Przeczytajcie także: Curve z licencją od Banku Litwy

Zdaniem UOKiK postanowienia stosowane przez Getin Noble Bank są zbyt ogólne i mogą stanowić pretekst do wprowadzania dowolnych zmian. W konsekwencji konsument nie jest w stanie przewidzieć, jakie zmiany mogą wejść w życie w trakcie trwania umowy. Omawiane klauzule zostały uznane więc za niedozwolone, bank nie może dłużej ich wykorzystywać we wzorcach zawieranych przez siebie umów, a także musi wysłać do konsumentów listy, w których poinformuje o skutkach decyzji wydanej przez UOKiK.

Urząd wydał dziś jeszcze dwa inne rozstrzygnięcia dotyczące Getin Noble Banku. W ramach jednego z nich nałożył na instytucję ponad 7 mln zł kary za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Takim przewinieniem jest w ocenie UOKiK-u jednostronna zmiana umów o kredyt hipoteczny, na którą bank zdecydował się w 2016 r., informując klientów o nowym sposobie wyliczania kursów kupna i sprzedaży walut obcych.

Przeczytajcie także: Bilety i parkingi w aplikacji mobilnej Alior Banku

Ostatnia decyzja dotyczyła wprowadzania konsumentów w błąd podczas oferowania obligacji korporacyjnych wyemitowanych przez spółkę GetBack. Getin Noble Bank niezgodnie z prawdą informował, że inwestycja jest bezpieczna, a zysk gwarantowany. Co więcej, jak wynika z komunikatu UOKiK, obligacje były oferowane klientom zainteresowanym zwykłymi lokatami, nieskłonnym do podejmowania ryzyka inwestycyjnego. Urząd antymonopolowy nakazał bankowi wypłatę 20 tys. zł rekompensaty osobom, które nabyły obligacje GetBack za jego pośrednictwem. Żadna z decyzji nie jest prawomocna.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies