Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Przez portal MojaAviva zlikwidowano już 15 tys. szkód. Jak to się robi w Avivie?

Miesięcznie ok. 2 tys. klientów decyduje się zgłosić przez internet szkodę w Avivie. Kilkuset z nich wybiera też automatyczną wypłatę

We wrześniu 2020 r. liczba zgłoszonych cyfrowo szkód i roszczeń poprzez portal MojaAviva przekroczyła 15 tys. – licząc od uruchomienia platformy w 2019 r. Jak podaje ubezpieczyciel, elektroniczną ścieżkę rejestracji szkody majątkowej lub roszczenia z polisy na życie wybiera co miesiąc prawie 2 tys. klientów. Kilkuset z nich korzysta także z opcji automatycznej wypłaty środków.

Przeczytajcie także: Cinkciarz oferuje kartę wielowalutową

Rozwiązanie umożliwia korzystanie z uproszczonej ścieżki rejestracji i likwidacji szkód i roszczeń online. Tą drogą klienci mogą zgłosić szkody z ubezpieczeń komunikacyjnych – OC i AC, również jeśli chcą skorzystać z bezpośredniej likwidacji (BLS to system, w ramach którego właściciel auta poszkodowany w wypadku samochodowym nie zgłasza roszczenia do ubezpieczyciela sprawcy zdarzenia, tylko do zakładu, w którym sam wykupił polisę, a firmy rozliczają się między sobą). Przez portal można też złożyć wniosek o świadczenie z ubezpieczeń na życie – w ten sposób klient uzyska wypłatę za narodziny dziecka, śmierć bliskiej osoby czy uszczerbek na zdrowiu.

Poprzez platformę w serwisie MojaAviva klienci mogą śledzić status zgłoszonej szkody lub roszczenia oraz komunikować się z likwidatorem, np. uzupełniać dane, przekazywać skany, zdjęcia itp. Obecnie prawie połowa całości szkód majątkowych zgłaszana jest elektronicznie (w kluczowych szkodach nawet 70 proc.). – Jednym z obiecujących trendów jest tworzenie rozwiązań pozwalających na samodzielną wycenę uszkodzeń przez klienta, bez pomocy agenta i biura obsługi. Dzięki prostym, przejrzystym i funkcjonalnym narzędziom online oszczędzamy czas klienta i dajemy mu kontrolę nad procesem likwidacji szkody – komentuje Ernest Dołęga-Wołkowycki, menedżer ds. rozwoju narzędzi cyfrowych w Avivie.

Przeczytajcie także: Beesafe rozpoczęło sprzedaż ubezpieczeń

Jak wygląda zgłoszenie szkody? Klient loguje się do platformy MojaAviva. Wybiera polisę i inicjuje zgłoszenie roszczenia (polisa życiowa) lub szkody (polisa majątkowa lub komunikacyjna). Dane klienta i dane polisy automatycznie zapisują się w systemie likwidacji szkód. Klient określa rodzaj roszczenia lub szkody (zaznacza uszkodzenia pojazdu, wybiera typ zdarzenia drogowego). System likwidacji szkód analizuje zgłoszenie i proponuje automatyczną likwidację, dla szkód majątkowych prezentuje szczegółowy kosztorys. W przypadku akceptacji przez klienta suma odszkodowania wypłacana jest na podany rachunek bankowy.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies